Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hov pleje
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 16:10
Jeg har redet på en pony der har meget dårlige hove.
Den går i rideskole. Jeg rider godt nok ikke på den mere, men jeg holder så meget af den og vil så gerne gøre det godt for den. Den har dårlige hove. Det er ikke sur stråle (tror jeg). Men strålen er meget "flad" og hård. Hvad skal jeg smøre det med. Det skal helst ikke væer noget der skal sidde på i mere end en dag for den bliver jo brugt ui rideskolen. Men hvis du har bare den mindste idé om det må du meget gerne skrive. Også selvom det skal sidde på i længere tid, for så kan jeg måske give ham det på op til en ferie hvos han ikke skal gå eller noget. Please skriv for de er altså dårlige...
Billedet er af mig og ham... Er han ikke søød...?

M.V.H Nanna.... :)
0
0
Svar på denne tråd

!!!!!!!!!!! VED IKKE!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 20:48
Sikke en fin lille hest!!! * Smil*

- jeg ved ikke lige hvad der kan hjælpe hans hove!!!

håber at du finder en løsning!! ;O)

Knuzz Line og min SUPER dejlige pony Shila!!!
0
0
Svar på denne tråd

Abovit
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 13:23
Hej...

Min hest har haft surstråle her i vinter + det du beskriver, lidt hård stråle.
Jeg købte noget der hedder Abovit. Et naturprodukt jeg fik anbefalet af en smed der selv bruger det til sine heste. Der er en lille flase og en stor flaske. Den lille bruges til at "helbrede" den store til at forbygge. Det eneste der skal gøres er at smøre det på hoven 2-3 gange om ugen, og da det er et natur produkt er det ikke noget der skal fjernes igen.
Man kan få det i ZooZity, og det er helt vildt godt. Min egen hest havde flotte hove igen efter et par uger så det er værd at prøve...
Abovit er forresten i "vand-form" så det sprøjtes bare på og hoven suger det så til sig...

Håber det kan hjælpe lidt
Hilsen Ida :-D
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 18:42
Takker mange gange.... Du har virkelig redet mit liv (næsten da).. Jeg kan bare ikke klare at se ham med sådan nogle hove...
Tak igen...:)

Mange glade hilsner fra Nanna... ;)
Hejsa...
0
0
Svar på denne tråd

Æbleeddike og Vand
Forfatter: 
Dato:  28-05-2004 00:05
Har hesten sur strle er man ikke i tvivl. Det stinker.

Jeg bruger æbleeddike til sur stråle.

At strålen er hård vil jeg mene er en udtøring, uden at have set hoven. Der hjælper kun vand, da hoven består af temmeligt meget vand. Jeg husker ikke præcist hvor mange % det er, men det er mere end man tror.

Da Dinah jo er blevet aflivet, sælger jeg resten af hendes Glycosamin og MSM
Hendes Westernsadel er også til salg.
Send en besked hvis du er interreseret...

Dinahs mindeside
The strong one, is the one, who will not let the falling one, fall...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider