Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Syg som føl<->størrelse nu
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 21:03

Hej alle sammen..

Da min føllebasse var knapt en måned blev han ramt af en voldsom gang lungebetændelse og måtte på pencilin i længere tid, efter knapt en måned blev han konstateret rask..

Mange har sagt at han er meget lille og ifølge alle teorier, så er han heller ikke ret stor..

Jeg ville så høre om nogle herinde har nogle erfaringer med en hest sm var syg som føl, hvordan udviklede den sig, er de bare bagefter eller bliver de aldrig ret store osv...?

Hans mor er 157 og faderen er ca. 168 cm..

Han er fra d. 27. juni 2008 og jeg målte ham til ca. 146,5 cm d. 23/11 2009..

Jeg bilder mig ind at han nok skal komme efter det, men nu er jeg alligevel begyndt at blive lidt nervøs, ikke fordi han bliver solgt eller noget, i hvert fald ikke før han er færdig med at vokse.. :)

Håber I kan hjælpe mig.. :)

Venlige hilsner Isabella

Sjællands Bedste pintoføl 2009, sælges. Han er fra 16. juni 09, Far: Samondo, forventet stang ca. 165 cm., kommende avlshingst og/eller allround ridehest.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Isabella
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 22:41

Jeg har selv en hoppeplag fra juni 2008, der også har været rimelig meget igennem. Men har absolut ingen men af det, efter at have været igennem en grundig undersøgelse af nyre, lunger og bughule.

Som føl da hun var 3 uger gammel, fik hun nyreslag som ikke har givet noget men. Da hun var 4 måneder gammel fik hun også en hård lungbetændelse, men har ej heller men af det.

Samt har hun har haft en snert af et lille mavesår, som er gået helt væk.

Hun er pt. 150 i forparten og 154 i bagparten. Og de dyrlæger der har haft hende i behandling, siger at hun vil nok være lidt bag efter biologisk. Men hun vil være langsomt voksende.

Jeg har billeder af hende på min hjemmeside, under "Millers Malou".

Hendes mor er 164 i stang og far er 169 i stang. Men hun bliver ikke lige så høj som far.

Mvh. Lotter

Forældet old.hoppeplag sælges - se billeder og info under "Millers Malou" på www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

bagud..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 10:24

Jeg havde for nogle år siden et føl der fejlede næsten alt det første år. Han var lille og skravlet at se på og voksede MEGET langsomt. Men da han blev 4 og tilredet gav han gas og endte på 168. Mor, 166, F 168. Så jeg tror det nok skal komme, men at de bare vokser langsommere og måske et år længere.

MVH Tina

Til Salg:

-Hoppeføl. F: Zardin Firfod, MF: Solos Carex, MMF: Leandro. 20000,-

Opstaldning: 7490. Løsdrift. Opst af avlshopper. opst af rideheste. Priser: 950 i løsd, 1150 i boks incl alt

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 23:02

Tak for svarende, dejligt lige at høre fra nogle som kender lidt tl det... :)

Jeg var også bare nysgerrig, men håber da at han bare vokser langsomt, men nok skal blive som forventet.. :)

Bliver spændende at se hvordan de udvikler sig.. :)

Vh Isabella

Sjællands Bedste pintoføl 2009, sælges. Han er fra 16. juni 09, Far: Samondo, forventet stang ca. 165 cm., kommende avlshingst og/eller allround ridehest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider