Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad foder i jeres 3ér ponyer med???
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 18:41

grunden til jeg spørger er at jeg har aldrig foderet sådan en lille pony.

så skriv hvad i foder med og hvor meget . både til drægtige og ej drægtige

hilsen

Anne

avl af pinto/pintoaraber

0
0
Svar på denne tråd

Foder...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 19:30

Min datters III pony, der i år har fået føl, blev fodret med Hippolyt Natur Müsli 300g dagligt + 100g lucerne og tre måneder før forventet termin, blev der suppleret med 300g EquiLac dagligt, ligeledes fra Hippolyt + 100g lucerne dagligt.

Fik/får roepille"mash" til natten, bestående af roepiller, iblandet mash, lucerne og kogte afkølede hørfrø - nu er mashen, dog "skiftet" ud med fiberpiller!

EquiLacen nedfrases inden fravænning af føllet!

Herefter ryger hoppen dog over på HorseLux Easy 100g pr. 100 kg hest, hvilket bliver det foder jeg vil satse på fremover til alle hestene (føllene får dog også Fohlengold fra Hippolyt)

Bliver det nødvendigt med yderligere foder for at holde huld, bliver der suppleret med Fiberpillerne.

Alle hestene får herudover mellem 15-30ml Equioil dagligt, hvilket er en raffineret hørfrøolie, yderst drøj i brug!

- OG selvfølgelig hø/wrap!!!

Med venlig hilsen

Lone...

Stald Julshede...

Stifter af facebook gruppen:

Autisme: "Mennesket bag! - / Er Du Rigtig Klog!" ¤ autisme-GROUP ¤

Alle er velkomne!

0
0
Svar på denne tråd

3'er pony ...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 21:15

Min datter har en 3'er springpony, hun får 0,6 kg. Face Balancer, 0,2 kg havre, lidt lucerne og alt det wrap hun vil æde.

Hvis ikke hun blev redet så meget som hun gør, ville jeg give hende roepiller, Travo E og lidt Linamix + afmålt wrap ;)

0
0
Svar på denne tråd

Cura Caballo
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 22:02

Vi bruger Scan. Müsli fra Cura Caballo. Ponyerne skal ha 100 g pr 100 kg hest for at være dækket ind. Jeg giver lidt lucerne og gulerødder ved siden af for tyggetid og fyld, desuden har den adgang til wrap og den står på halm (som den dog ikke spiser af, men den kunne hvis den havde lyst).

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Min pony
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 23:35

Min welsh pony får sure grow fra Brogaarden, 7 dl. dagligt, der dækker ham ind med vitamin og mineral med mindst mulig stivelse og kalorier. Derudover får han i alt to skefulde YSY gærkulturer og et par håndfulde lucerne altsammen fordelt på dagens måltider og ind i mellem suppleret med lidt hvidløg ;)

Han får ca. 4 kg. hø dagligt, serveret i hønet og balje, som gør at han har noget at gumle på døgnet rundt. Han vejer knap 250 kg. og er i fint huld.

0
0
Svar på denne tråd

foder ...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 11:08

hoppen får pt travoE og lidt lucerne, når vi kommer tættere på termin kommer hun over på suregrow. Og så selvfølgelig hø, men afmålt til hende da hun er på skrump.

hingsten får roepiller, lucerne, travoE, linamix og hø ad lib.

plagene får lidt suregrow spædet med travoE og lucerne, samt ad lib hø

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

3.pony
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 17:22

hej

vores 3. pony på 120, vallak får.

75 g salvana heste mineral.

50 g roepiller.

2 små håndfulde lucerne, til tyggetid.

½ dosis linamix, i forhold til størrelse

1½ kg wrap

ca 1½ kg hø.

gulerødder som godbidder.

Den bliver redet 5 gange i ugen. Er lidt til den tykke side. er en kombination af islænder/shetlænder.

hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Her...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 17:34

Her får den gamle, tykke III'er vitamin/mineral fra Salvana, gulerødder og hø. Frøgræs og halm som beskæftigelse. Han fodres kun til vedligehold og er på evig skrump...

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider