Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Trykker på nyren?!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 08:23
Hejsa

Jeg har købt et nyt sadelunderlag. Et firkantet ét. Plejer normalt at ride med sadelformet.

Nå, men min pony er ikke specielt lang i det, så underlaget ligger sådan at det lige går til .. Øhm, dér hvor hårene danner den "fjer"-lignende virvel ved lårene.

I ved hvad jeg mener.

Men jeg har tidligere hørt i en rideudstyrsforretning at man skulle passe på ikke at købe et underlag som kunne trykke på nyren.

Mon det jeg har købt til hende gør det?

Jeg var ude og ride med det for første gang i går og hun var ikke meget for at gi' efter på højre volte.

Kan det være underlaget der har generet hende eller havde hun måske bare en dårlig dag?

0
0
Svar på denne tråd

tror næppe
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 09:22
det er dit underlag. Har aldrig hørt at det kan trykke på nyrene. Det vejer jo ingenting! Tror bare i begge har haft en dårlig dag, hvis du ridder rundt og bekymrer dig om underlaget, påvirker det jo også din ridning..
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 09:25
Nej. Man skulle nemlig ikke tro at det ville gøre ondt for det er jo let som ingenting.

Men det var bare efter jeg hørte dem sige det i butikken, så tænkte åh nej.

Så vil jeg bare ride videre med mit smukke nye underlag og ikke tænke over det :-)

Nu er Chi-Chi også i brunst så hun er jo lidt på tværs for tiden :-)

Tak for det.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har aldrig hørt...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 11:35
... at det skulle kunne trykke på nyrerne - men min Felix, som også er kort i kroppen, kan ikke gå med schabrack. Den slider simpelthen hårene af ham på ryggen - lige der hvor bagkanten gnider mod hårene.

Hvis din hest er meget kilden i lysken, så er det meget muligt, at hun har lagt mærke til den underlige fornemmelse i går, men det kan du jo først afgøre når du har redet lidt mere med det.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Sif .. tak
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 13:35
Ja, lysken *G* Det var dét det hed.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt at hun nok godt kunne være kilden.

Tak jeg har det meget bedre nu.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider