Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hestene går gennem hegnet
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 12:56

ja, jeg står med et kæmpe problem, som hedder hesten går gennem hegnet de har de gjort 3 gange nu.. og jeg gider ikke at der bliver skrevet hverdag at hestene er taget ind fordi de er gået gennem hegnet.. det er kun den ene der er min og han er en plag på 1,5år.. han går sammen med en hoppe på 13år, som jeg har fået af vide før bare har gået gennem hegnet uden grund som egentlig er fuldstændig ligeglad med hegnet.. men ved ikke om det er min eller den anden hest der går først.. min har bare aldrig før gået gennem hegnet.? og jeg er så træt af det.. og jeg føler lidt jeg får skylden af den andens hest's ejer:( og bliver sku lidt ked af det, hvis min lærer at bare gå igennem uden nogle koncekvent..

men hvad har i af råd?? der er strøm på hegnet, det er intakt hele vejen rundt, der er græs..

sagde bette med

plagen sirocco:)

0
0
Svar på denne tråd

er det din
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 13:28

hvis du har mulighed på en eller anden måde at finde ud af om det er din eller ej, ville et jo være lettere om du behøver at gøre noget.

Er det din så prøv at giv den stød, hvis det ikke virker er der forskellige anordninger som kan monteres hesten så den får kraftigere stød når den går imod - jeg kan ikek lige huske dem her men de har været nævnt i andre tråde med folk med samme problemer.

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Iflg min dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 13:56

går mange heste gennem hegnet på denne årstid, da de ikke har noget at spise på folden. Kunne det skyldes det?

Lena.......

Én gang fuldblod, altid fuldblod..............

0
0
Svar på denne tråd

strøm på hegnet....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 16:57

Har du målt hegnet hele vejen rundt med sådan en strømmåler?

Nogle gange bliver man overrasket over hvor lidt strøm der er længst væk fra strømgiveren, selvom man selv går og tror at der er strøm på.

Er der et mønster i deres gåen igennem hegnet? Tænker om der er jægere der skræmmer dem, eller.....?

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 09:25

metjen: er det min får han en kæde i grimen som rammer tråden hvis han går i mod.. men kan først finde ud af det imorgen om det er min eller.. men hende der har den anden siger hendes er fuldstændig ligeglad med hegnet.. rigtig øv når min nu kun er en plag og han er meget lærnem..

lenaskov: de har græs.. men ku prøve at lægge hø eller halm ud til dem..

prettyFancy: de går igennem ved leddet eller ved siden af..

sagde bette med

0
0
Svar på denne tråd

Bedre strøm på hegnet ?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 21:17

Mit dejlige hingsteføl gik også gennem hegnet - løftede hovedet, lagde bringen på det øverste strøm-bånd og gik til!

Hans far, som vi havde opstaldet sidste efterår, gjorde nøjagtigt det samme - han var bare ikke bange for at få stød!

Jeg har løst problemet ved at trække et almindeligt ståltrådshegn på indersiden af øverste strøm-bånd, der skal mere til før det knækker og giver bedre strøm på hegnet HELE vejen rundt.

Så føllebasse fik et ordentlig rap og har holdt sig på den rigtige side af hegnet siden. Jeg så ham tjekke om der var strøm på ved at sætte sine mulehår på hegnet de første dage efter forbedring af hegnet, men det gider han ikke mere:o)

Mvh

Jette

0
0
Svar på denne tråd

stål-tråd
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 21:27

Enig - i at stål-tråd er det bedste.

Vores shetlænder går igennem alt hegn, undtagen stål-tråd, dér nøjes han med lige at snuse til det, og så ellers luske videre indenfor indhegningen.

Fordelene ved stål-tråd er at det

1. holder spændingen hele vejen rundt

2. kan strammes så det ikke er specielt let for hesten at komme under - i hvert fald ikke uden at der "skrabes" en del på ryggen, og man når at få lidt strøm.

0
0
Svar på denne tråd

hegnet
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 10:27

problemet er løst.. det er jo et opstaldningssted jeg har rocco stående på, men det er en selvpasser stald.. men det er jo lidt ligemeget.. bondemanden som har gården har lavet det.. så igår da jeg havde fodret hesten gik jeg ud med den strømmåler jeg havde lånt af min mester og selvom den der boks til strøm klikkede som den sku var der ikke noget strøm på hegent.. jeg skrev til bondemandens kæreste, at jeg havde fundet problemet.. mig og bondemand fik sat en ny boks til og så var der sku strøm i det.. det er stålhegn, så det er ikke noget problem.. så ud med hestene og jeg holdte øje med dem i nogle timer medens jeg mugede ud og ordnet hovedetøj og sårn forskelligt.. så da jeg ikke gad stå der mere kørte jeg en trillebør halm/hø ud, for ku se min kedet sig helt vildt, den gamle gider jo ikke lege med ham:( og da jeg kom der herhen stod de beggeog mastet op af hegnet og med et fik de stød begge to på en gang, så holdte de altså 2-3 meters afstand:) min havde kun fået regndæknet på, og det spænder gik lige mod hegnet, så han har fået sig et ordentlig rap.. og de bliver sku inde på marken nu:)

sagde bette med

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider