Ja, sagen er den at jeg er blevet spurgt om jeg ville passe denne lille shetlænder, og tilride den... Det vil jeg gerne, og jeg har længe vidst at den pony og dens 4 andre hestevenner ikke havde det for godt....
De er 4 shetlændere og 1 fjordhest. Jeg ved ikke helt med de 2 af shetlænderene, for de har en anden ejer.
Men de 2 andre shetlænder, hvor det er den ene jeg passer, de får hø om morgen, ikke meget men lidt. De står i øjeblikket inde 24 timer i døgnet. Og her i week var vejret jo rigtig godt så jeg snakker med ejeren af shetlænderen jeg passer, og spørger om vi ikke skal lukke dem ud. Men nej det ville ejeren af fjordhesten gøre imorgen altså idag. Men de stakkels heste har heller ikke været ude idag.... Hvis i vidste hvor meget lyst jeg havde til at lukke dem ud på fold så de kunne strække benene.. Men det kan jeg ikke, og det har jeg også fået afvide at det må jeg ikke. De står i en lille lukket stald med rigtig ulækre bokse, og var det ikke for mig stod de i @!#$ til kæene nu, jeg er dernede så tit jeg overhovedet kan og give dem frisk halm og lidt hø. De har en rigtig grim foderstand, de er ikke tynde men de har rigtig meget vom og er fejlernæret. Men så længe de har adgang til vand og lidt mad, kan Dyrenes Beskyttelse vel ikke gøre noget? Eler hvad...
Den ene shetlænder og fjordhesten har stået inde de sidste 10 dage, uden at være kommet ud ad boksen. Men den shetlænder jeg passer har været ude de dage jeg har været der og gå ture og strigle den, og det har været hver anden dag.
Ham bondemanden der ejer stedet har intet med hestene at gøre, selvom han ejer den ene selv
Efter min mening burde han heller ikke ha' dyr, for der har flere gange ligget døde køer i flere uger på foldene sammen med de levende køer..
Hjælp HN?