Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frøgræs....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 13:24

Hej. Jeg har en fjordhest, han er dækket ind med foder/wrap, men jeg synes ikke han får nok wrap til om natten, og jeg synes ikke han skal spise halm, så jeg tænkte på at give ham noget frøgræs, men hvordan er det med det.

Hvor meget må han få? Og skal jeg tage noget af wrappen(eller noget krybbefoder) fra så? Så vidst jeg har forstået, så er der ikke meget foderværdi i frøgræsset..

Det er kun for tyggetidens skyld. Han får wrap på folden og når de kommer ind, og så igen når de bliver aftenfodret..

Mvh. Cecilia

Med Østerskovs Focus og Siggi

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Frøgræs ...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 13:46

Du kan godt bruge frøgræs foruden det wrap du tildeler, dog er det utrolig vigtigt, at frøgræsset er af rigtig god kvalitet, da det desværre ofte indeholder flere svampesporer end halm.

Derudover skal du være OBS på, at det ikke er sprøjtet med stråforkorter.

Jeg må indrømme, at jeg selv går mere og mere fra frøgræsset og over til halm som yderligere beskæftigelse når wrappen er spist, da jeg synes det er svært at finde frøgræs i en ordentlig kvalitet.

Jeg har dog også i år frøgræs af en god kvalitet, men jeg vil faktisk hellere bruge halm, da jeg altid føler mig lidt mere usikker mht. om frøgræsset nu virkelig er i orden ... Jeg bruger kun frøgræs på folden nu, der får de en minibig kørt i læskuret.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider