Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pony på vitaminer, hø & wrap?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 12:30

Hej med jer!

Hvad er jeres erfaringer med kun at give hø og wrap af god kvalitet, samt vitaminer, roepiller og koldpresset olie til nøjsom/ stor pony? Moderat ridning.

Hører rigtig gerne om jeres erfaringer. Hvilke vitaminer I giver og sammen med hvad, istedet for regulært krybbefoder. Og skriv hjertens gerne hvorfor! Savner lige nogen gode indput...

Eller evt. hvad jeres argument er for at give krybbefoder(musli, korn, etc) og færre fe. i grovfoder?

0
0
Svar på denne tråd

Nøjsom mini hest
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 12:55

Hej

Vi har en pintoblanding på 1.51 cm som også er meget nøjsom i forhold til foder. Om sommeren får han 200 g. Pavo Gold vitamin og mineral blanding. Han går på døgnfold hele sommeren.

Her om vinteren får han 400 g. x 2 Pavo Gold og ca. 10-15 kg. hø. Han står i boks med halm, hvilket at nogle dage bare syntes for godt om .

Jeg har prøvet et par andre vitamin/mineral blandinger men dem blev han lidt sløv af og manglede energi under ridningen. Så derfor valgte jeg at give Pavo Gold. Jeg har de sidste par år fodret med foder fra Pavo, så jeg kender efterhånden deres virkningen på mine forskellige heste.

Nu har jeg altid fodret mine heste med hø først og fremmest og så givet foder efter deres behov/huld og hvor meget de bliver brugt.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 15:22

Alle mine er meget nøjsomme, ½ belgier, rides moderat, 1 knabstrupperpony plag, 1 paint plag.

De får mellem 100 - 300 gr musli om dagen, kun beregnet til at "gemme" deres Racing Minerals i + hvidløg og biotin.

Jeg bruger musli fordi de ikke bryder sig om roepiller.

Derudover får de græs, wrap og 1 kg gulerødder hver.

Sådan har det fungeret ganske fint de sidste par år, de er pæne, blanke, glade og legesyge.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 18:30

Mine to araber hopper får også kun vitaminer/mineraler og så hø.

De får Salvamin Grøn, roepiller og lucerne. De er pæne at se på og så er det billigt at fodre på den måde.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Foder til pony
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 20:05

Hey - vi har en lille hingst, han er 107 og vejer ca. 250 kg, vi har aldrig haft problemer efter vi er gået over til Hippolyt naturmusli, her får han 500 g pr dag samt en skive halm og 3 kg wrap - ved hver pelsskift får han en kur Micro Vital også Hippolyt.

Vi prøvede Salvamin men hans mave havde ikke nok at arbejde med, så det satte sig til kolik, trods friadgang til grovfoder.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 08:41

Jeg har en islænder,og den foder jeg kun med hø og et godt vitamin tilskud, udover det har han, en salt slik sten, i løsdriften. ja og så får han selvfølige græs, men han trives fint på det.

0
0
Svar på denne tråd

mine 3
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 11:17

Dv heste er særdeles nøjsomme....

de fordeler sig på 155, 158 og 170+

Der er ikke nogen af dem som laver noget lige for tiden, så de lever af 200 g roepiller, 125 Travo Extra og ca 4-5 kg hø.

Ud over det er der græs og halm på foldene, som de går på i dagtimerne.

De to unge er i pænt huld, og den gamle på 13 er rund.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 13:41

Hvor fint! Tak fordi I gider dele jeres erfaringer :D Er dejligt at høre I andre har succes med at fodre jeres heste på den måde. Jeg synes det lyder optimalt. Og er overrasket over at også varmblodsheste kan klare sig på det!

I mit regnestykke bliver det også billigere. Men dropper nu muslien primært fordi jeg tror det er sundere for ponyen. Har også kørt med hippolyt en overgang, lækkert velduftende foder, men jeg synes ikke det optimalt. Så jeg håber at finde nogen vitaminer som ikke smager så grimt, at de skal gemmes alt for meget

Forresten er det ikke essentielt at man giver olie sammen med vitaminer, da visse vitaminer kun er fedtopløselige? Ved nogen det?

Helle: Hvorfor satte salvamin sig kolik? Var det dem i pilleform ell. hvordan?

0
0
Svar på denne tråd

Har lige skiftet
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 09:35

Og blev faktisk overrasket...

Mine ponyer (højde 122 og 148/ifol) får nu Suregrow fra brogaarden og Lucerne og wrap...

Det lyder som om det bliver en perfekt blanding, da Suregrow dækker dem ind - og lucernen kan give efter huld.

Hoppen på 148 der er i fol får wrap ad libitum, mens vallakken på 122 cm der er i meget let arbejde får afmålte portioner.

Begge er meget nøjsomme...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider