Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Økonomi ved selvpas
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 18:19

Hej! Jeg har fået tilbudt at flytte mine to drenge fra et sted med fuldpas til et sted med selvpas. Jeg er rigtig træt af fuldpas, for jeg mister helt overblikket over, hvad de får, hvorfor og hvornår - og er dermed også handlingslammet overfor deres ve og vel. Er derfor ret lun ved tanken om at jeg nu selv kan tage ansvaret for indkøb og servering af deres daglige foder...men men hvor er det svært!!!!

Kan selvfølgelig kontakte foderproducenterne og få rådgivning, men hvor uvildig er den lige??

Nå men det er egentlig ikke det der er mit spørgsmål, det kommer til gengæld her:

Hvad koster foder og hø/halm - hvad betaler i andre selvpassere?

Synes jeg har fået en rimelig bokspris (700 kr. pr. boks) Der er masser af græsfolde også om vinteren og om sommeren kan de gå ude døgnet rundt, så der er det jo rigtig billigt :)

Lige nu blive min plag fodret med young star fra Marstall - det er pebret i pris har jeg fundet ud af, men jeg synes det er godt for ham - hans pels er blank og hans hove er sunde. Han har desuden et fint huld. Min anden vallak på 6 fodres med en musliblanding uden havre (kender ikke producenten) og lucerne. Begge får selvfølgelig både hø og halm.

Gode råd modtages med kyshånd - også gerne henvisninger til fodervismænd og kursus i fodring (helst nordsjælland/københavnsområdet)

Venter spændt!

Mange hilsner

Bianca

0
0
Svar på denne tråd

selvpas..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 20:59

Hejsa.. Jeg har mine to hopper opstaldet i en selvpasser stald.. Jeg giver 800 kr pr hest. Det er så for boks, halm og hø ( de får 8 kg hø ) Om sommeren giver jeg 675 pr hest, fordi de går på døgnfold.. Foder.. ja det er en værre jungel.. Da jeg flyttede dertil, valgte jeg at blande foderet selv.. Men det syntes jeg var for bøvlet.. så jeg valgte at foder med spillers.. men det syntes jeg også var dyrt, hestene skulle have rigtig meget af det før de var dækket ordenligt ind.. Så jeg skiftede til brogården.. og var også rigtig glad for foderet..

Jeg har dog valgt en anden foderblanding nu, hvor indholdet faktisk er det samme.. og som er langt billigere end brogården og spillers.. og hestene trives fint på det.. ;)

Sammen med musli blandingen, får de lucerne, hvidløg og tilført ekstre vitaminer/miniraler.. og de er flotte i stand.. :) Jeg kan også rigtig godt lide, at jeg har styr på hvad de får at spise, og hvor meget, og hvilket foder hesten får.. Det har man ikke styr på når opstaldningen er med foder.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Selvpas
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 19:03

Havde DV hoppe på 600 kg. Normal i huld.

Jeg gav 800 for boks. Ca. 400 kr. pr. måned til wrap, 400 kr. for krybbefoder. Min hest stod på træpiller og spåner. Det gav jeg vel 4-500 for om måneden.

Ellers er det nemmest at få leveret midi-baller halm, som er klart billigere end spåner.

Foderplan vinter: ca. 12-15 kg wrap dagligt fordelt over 2 gange (middag og nat g lidt når jeg gik fra hende efter ridning).

Derudover frøgræs på vinterfolden (bare tidsfordriv osv., for der er ingen kalorier i det).

Fase Balance fra Brogaarden. 212 kr. pr. 20 kg. (højkoncentreret müsli uden havre i).

= 1,2 kg. dagligt fordelt på 3 måltider

Hartog Lucerne 140 kr. pr. 20 kg.

= 1 kg. dagligt fordelt på 3 måltider

Roepiller Husker ikke prisen men vel 20 kr. pr. måned.. (Skal opblødes i vand).

= Ca. 1 liter pr. måltid fordelt på 3 måltider.

Om sommeren fik hun det samme bare kun 5-6 kg. hø og græs selvfølgelig.

P.S. Alle mine heste har fungeret 100% på FB fra Brogaarden. Super blanke i pelsen og gode hove og velafbalanceret temperament

Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney` <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 19:11

Jeg har stået i selvpasser stald i over 10 år nu, og jeg kunne aldrig tænke mig andet.

Jeg giver 500 kr. for opstaldning. Her er nyere stald, græs folde året rundt, ridebane, skov og stier.

Mine heste fodres (kun foder) for 99 kr. pr. mdr. (pr. hest).

De får:

Salvimin Grøn 575 kr. for 25 kg (holder i 4 måneder til to heste)

Roepiller 71 kr. for 25 kg.

Lucerne 100 kr. for 15 kg.

De får 7 kg hø hver om dagen. Høet koster 1 kr. pr. kg.

De står på træpiller, som er MEGET økonomisk.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider