Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Når man køber hovedtøj...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 20:38
Jeg er ved at kigge på nyt hovedtøj til min hest...

Jeg kom bare lige til at tænke på, om biddet er inkluderet i prisen?

Der vises jo billeder hvor biddet er med, men er det med i prisen?

Kan det lade sig gøre at få et messingbid til samme pris som man giver for et´, der er lavet af rustfrit stål?

Og så lige en sidste ting....hvad er fordelen ved et tredelt bid?

På forhånd tak......
0
0
Svar på denne tråd

Nej til det hele
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 20:44
Trenser sælges altid uden bid, og dog nogle rideudstyrsforretninger har en gang imellem tilbud på billige trenser med bid.

Messing-, kobber-, aurigan- og argentanbid er altid dyrere end bid i rustfrit stål. Vi har engang købt et bid i noget der hedder cyprium, det var også en kobberlegering, men noget billigere end de andre udgaver.

Tredelt eller todelt er vist en smagssag.

0
0
Svar på denne tråd

tredelt bid
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 09:48
har den fordel at du kun arbejder med hestens ene side af munden ad gangen og derfor ikke forstyrrer den anden (udvendige side).
Det er i flg min underviser det bedste mht dressur.

Mvh
Betina
0
0
Svar på denne tråd

Nej, bid er normalt ikke...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 10:06
...inkluderet i prisen, når du køber hovedtøj. Så skal det stå ved beskrivelsen af hovedtøjet, hvis det gør...

Desuden følger der heller ikke tøjler med til alle hovedtøjer, nogle gange skal de købes separat, så man skal lige kigge godt efter, når man køber hovedtøj :-)

Messingbid er noget dyrere end rustfri stålbid.

Hvad fordelen er ved et tredelt skal jeg ikke kunne sige, jeg har altid redet med to-delt bid.

Forårsknus fra Tine,
den nybagte Mor-Flicka og hendes føllepige :-D

En af fordelene ved at være rodet er,
at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.
- Peter Plys -
0
0
Svar på denne tråd

med hensyn til bid
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 11:49
så prøv at søge på det. der kommer ganske mange resultater op. fra folk der er både for og imod tredelt og todelt. afogtil blander der sig også noget der helt er imod bid... REt interessant læsning hvis du har tid nok.

Selv rider jeg med tredelt og min hest er tilfreds og suger godt frem.

Med venstre hånd
Line og Calano

Bispestaven - et løb for rigtige spejdere
0
0
Svar på denne tråd

tredelt/2delt
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 22:21
Efter min mening er 3 delte bid noget fanden har skabt..! Det er noget af det hårdeste du kan ride med! Og mange af dem niver hesten i munden, - bestemt ikke rart, men ja.. jeg rider med 2 delt og det er jeg godt tilfreds med!

Maria :0)

Problemheste tages i træning. Gode forhold og på hestens præmisser!Se mere her!
0
0
Svar på denne tråd

Trenser...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 08:59
Normalt betaler det sig at købe en god læderkvalitet. Trensen er normalt nedprioriteret udstyr, men den hviler direkte på hestens hud og har stor betydning for hestens velbehag. Den har endvidere betydning for din sikkerhed.

Mette (Fjolle)

Søges: Kvalitetstrense, gerne Stübben el. tilsvarende, havannabrun el. lign., str. full
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider