Hej
Jeg deler gerne mine erfaringer med dig.
Min vallak var ligeledes blevet sparket på fold som din,for ca 3 uger siden, jeg vaskede såret hver dag i fem dage men så så det rent og fint og velhelet ud og jeg stoppede og sprayede blåspray på fra blue hors på inden de blevet lukket på fold.
To dage efter stod han med det ben du beskriver din har.Min ridelærer sagde han havde haft samme problem:bitte små sår man regner med er helet og man så lader urørt.
Prøv at vaske "det gamle sår" med iodine (jod), er godt.
Det hævede ben kan også være fra en sur stråle.Sidste vinter var min vallak sund og rask om tirsdagen, ikke halt eller noget som helst andet suspekt!! og onsdag morgen stod han og rystede af feber og havde et kæmpe bagben. Han har temmelig snævre stråler men jeg havde intet abnormt bemærket. Heldigvis var det lige den dag min smed kom og han fandt ud af det var en sur stråle der havde spredt sig til læderhuden i hoven.Jeg havde ALDRIG regnet med heste kunne blive så hundedårlige af en gemen sur stråle ( som endda ikke var så synlig som de normalt er.)Håber mine erfaringer kan hjælpe dig lidt.