Jeg rider med et kombinæsebånd, og jeg har prøvet det hannoveranske. Mine undervisere har fortalt mig at jeg skal spænde de stramt, selvom jeg ikke var særlig meget for det i starten. Bidet er spændt så der er 2 "rynker" ved munden, som mine undervisere fortalte der skulle være. Men det er noget jeg først lige er gået over til, før var der kun 1 "rynke", men eftersom hun fik sår i munden, sagde min underviser at bidet højst sansynligt hang for langt nede, så jeg spændte det er halvt hul længere op. Og ja, hun går det også for løse tøjler, det eneste bid hun ikke gøre det med, er tungerækker bidet, men det får hun som sagt sår af, fordi hun kører der frem og tilbage når hun arbejder godt. Hvor tykt bidet er, ved jeg ikke. Men jeg har et to-delt, som er en anelse tykt, men som sagt rider jeg ikke med det, da hun jo tager tungen over. Kobberrulle bidet og tungerækkeren, ved jeg ikke helt hvor tykt det er.
Når jeg rider hende bruger jeg ikke særlig meget tøjle, da hun lystre bedst på vægten, og hun har tildens til at blive meget hysterisk hvis jeg tager for meget i hende. Derfor går min undervisning udelukkende, på vægt, schenkler og sæde. Og at bruge tøjlen mindst muligt.