Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning af gammel rynket hest
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 19:46

Eller rettere i mit tilfælde et æsel.Gamle Donkey har fået nogle knubber/muk på en hel masse dumme steder.Dyrlægen siger det er mug,og at jeg skal opløse knubberne med olie og derefter rede de opløste knubber af.Hun mente også at det ville være nemmere at behandle det hvis han blev klippet de angrebne steder.

Men kan man komme til at klippe sådan en gammel herre med slap rynket hud ?.

Det er i albuerne,lysken ,under maven ,i kæbehulen(hedder det det) og inderlårene.

Hvis jeg får ham klippet disse steder kan han så holde varmen mon ?

Noget helt andet er vel om man kan finde en der vil klippe et æsel.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 20:01

Jeg kan ikke se hvor du bor - men hvis det er i nærheden af mig, har jeg en manuel klipper som du evt. kan låne, ellers vil jeg gerne komme og hjælpe dig.

Den virker fint på mindre klipninger - klippede Kansas på bringen i sidste uge.

Når ikke det er mere der skal klippes kan han sagtens gå uden dækken.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

he he he....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 20:53

... nu er jeg ikke så erfaren udi klipning af æsler *g* men min gamle hest er jo også rynket og slatten i det. Ham klipper jeg glad og gerne. Det tager noget længere end med de "udfyldte modeller" om man så må sige, men det kan sagtens lade sig gøre.

Det kræver bare at hesten står stille, så man kan hive skindet lidt ud hist og her.

Det er en god ide at have en hjælper med til at løfte forben, så man kan klippe mellem benene.

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Lusekam
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 21:09

Når knopperne er godt opløste er en lusekam rigtig god til at få knopperne af med istedet for at man går der og prøver at pille med en negl...

Håber du får bugt med søde Donkey's hudproblemer...

Havre sælges - se profil for info - nær Esbjerg

Opstalding tilbydes - fuldpas 900 kr/mdr

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 15:38

GitteL:Jeg bor ved Give,så desværre er der et stykke vej øv.Havde ellers været fedt at du lige kunne komme og hjælpe mig med at studse ham.Jeg har aldrig prøvet at klippe eller få klippet hverken heste eller æsler før.

PrettyFancy:Jeg er 100 5 sikker på at Donkey vil stå og nyde at blive klippet intet kan gøre ham urolig.

Og ja kan godt forestille mig at man er nød til at trække huden glat,så man ikke skamferer det stakkels dyr.

Wallie *Holm*:Det er bare så svært med en kam pga Donkeys rynker,og så har sådan et æsel altså en temmelig vamset og lang vinterpels.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

klippe en slap hest
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 00:59

sidste efterår havde jeg lige fået en ny hest, og troede at jeg var rigtig smart, idet jeg klippede ham lige efter et dyrlægebesøg med tandeftersyn, hvor han var halvt bedøvet. det var bare overhovedet ikke smart i mit tilfælde, for hunden var også helt slap, så et blev rigtig bøvlet. Jeg holdt en god laaaang pause indtil bedøvelsen forsvandt, og så var det meget lettere at klippe færdig. Hesten stod gnske rolig og nød faktisk at blive klippet.

tine
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 01:41

Jeg regner med at have en aftale i hus om en klipning af Donkey,engang næste weekend.Så må vi jo se om det kan lade sig gøre med hans gamle hud.

Det gør jo ikke noget hvis det ikke er så pænt,bare det gør det noget nemmere at behandle mukken.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider