Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hove dårlige efter skoning.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 20:03

Jeg har absolut INGEN forstand på hove og ved ikke om det er noget forfærdeligt vrøvl jeg skriver, men vurder selv.

På trods af både smed og dyrlæges råd har min hest fået forfærdelige hove efter at have fået sko.

Revnen, som kan ses her..:

..er blevet mindre og er kommet helt tæt sammen, hvilket er positivt nok. Men læg mærke til kanten, ved skoen.. Det ser ud til at haven ikke vokser optimalt og/eller er knækket. Hun har haft ekstremt tøre hove, dette er heldigvis ikke tilfældet mere, dengang så hendes hove næsten ud magentil, dog mere revnet end "væk".

Disse billeder viser en bule hun har fået efter hun har fået sko på:

.. Dette skræmmer mig meget, hun er i forvejen skæv til højre og vil tro at hun har fået bulen af denne grund, da skoen jo trodsalt ikke giver det samme "underlag" end hvis hun ikke gik med sko. (Undskyld udtryk, er ikke god til forklaringer..)

Se så dette billede:

De skræmmer mig alle billederne..

HJÆLP - skal hun af med skoen, eller hvad skal jeg dog gøre?

Igen, jeg ved simpelthen intet om hove og har det forfærdelig dårligt med at stå her, hjælpeløs tilbage.. Er samtidig også skuffet over de profesionelles arbejde med hovene, da den efter 2 år stadig er forfærdelig at se på og efterhånden værre end da det startede.

Dialekt

og

Pondine
- 2 skønne heste-ponyer!

0
0
Svar på denne tråd

samme smed..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 20:06

Har brugt samme smed og dyrlæge i 7 år.

Dialekt

og

Pondine
- 2 skønne heste-ponyer!

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 20:32

Har fået konstrateret at bulen er en hovbyld! Så denne bliver der taget sig af i morgen!

Dialekt

og

Pondine
- 2 skønne heste-ponyer!

0
0
Svar på denne tråd

Dårlige hove
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 22:05

Hej.. Du skriver ikke noget om, hvornår du sidst havde smed til din hest, men i mine øjne, trænger den seriøst til blive beskåret! Ekstra tilskud af biotin, kan måske også hjælpe..

Mvh Christina

Det at leve er at ville,

det at ville er at elske;

som vi elske dag for dag,

så er livets vingeslag.

0
0
Svar på denne tråd

smed..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 23:22

Det er faktisk under 4 uger siden sidst.

Han sagde sidst at hendes hove næsten ikke voksede og at jeg derfor skulle vente 1 uge til 14 dage ekstra med at kontakte ham.

Så var det at hendes hove begyndte at blive ret lange, så havde egentlig tænkt mig at kontakte en smed snarest, men det er ikke altid let at finde en, som har tid.

Jeg vil ikke bruge min gamle smed mere, da han slog mine heste gentagende gange under sidste beskæring - selv min 3års lille dreng, som aldrig havde fået løftet hove så længe fik et slag med filen, ret hårdt endda.

Dialekt

og

Pondine
- 2 skønne heste-ponyer!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 23:25

Kan din hest gå uden sko? hvis ja, så ville jeg få dem hevet af.

Jeg har en hingst der har noget der ligner, det hedder speedy tooe.

Der kræves det at man fjerner hornlaget omkring revner og får renset i bund, ellers bliver det værre med tiden.

Du kan læse mere om det her og det er ikke kun æsler der kan få det.

http://www.aesel.dk/Seedy_Toe.htm

2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

uden sko
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 23:29

Min smed mener ikke at hun kan gå uden sko, men da jeg ikke stoler på min smed mere, får jeg en anden ud og håber på at skoen kan komme af.

Jeg har aldrig brudt mig om sko, så hellere boots, men da dyrlæge og smed sagde sko skulle på, valgte jeg at tro på det.

Dialekt

og

Pondine
- 2 skønne heste-ponyer!

0
0
Svar på denne tråd

Pjevs 1
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 23:34

Jeg bankede tilfældigvis på hendes hov i dag - den lød helt igennem hul - og som der står i dit link "Hvis hulheden er meget udtalt kan man evt. høre en hul lyd, når man banker på ydersiden af hoven."

Hold da op, det var da på tide at jeg fandt ud af dette!!

Men bør smed eller dyrlæge ikke have opdaget dette - eller er det noget jeg selv bør have vidst og undersøgt?

Dialekt

og

Pondine
- 2 skønne heste-ponyer!

0
0
Svar på denne tråd

undskyldning
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 00:19

Ja jeg sidder og leder efter en undskyldning for hvorfor en erfaren smed kan overse dette og sko på den måde som der er gjort?!

Det er forståeligt at du har det dårligt med at have gjort hvad du kunne, i dette tilfælde kontakte både smed og dyrlæge, og de så viser sig ikke at være kompetente nok.

Håber virkelig du finder nogen der kan hjælpe dig snarest!

MVH Anja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 00:54

at der er nogle fagpersoner der blander sig i din tråd for pænt ser det jo umiddelbart ikke ud.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider