Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nakkehvirvel
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 18:07

Jeg har idag været på højgård med min dressurhest, da den længe har været skæv under ridningen. Den blev røngtenfotograferet, der fandt de en forkalning på 3 nakkehvirvel (der var ligsom kommet et ektra lag på knoglen) Er der nogen der har erfaring med dette? Min hest fik en blokade i hver side af nakken og skal se om den er bedre under rytter de næste dage. Jeg fik beskeden at der er ingen helbreds muligheder kun at give den blokader, der er kun 50% chance for at den kan være ridehest. Det er godt nok frustrende, den er lige blevet B hest i år og er kun 7 år. Skriv endelig hvis i kender noget til dette, eller ved om der er behandlings muligheder i Sverige eller Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv Back on Track ...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 23:16

Jeg har ikke selv nogen erfaring med det pågældende problem, men jeg har hørt om gode resultater med Back On Track og magnetterapi.

Førstnævnte kan du købe i DK hos www.hestenshelse.dk

Tror nok man kan købe en magnetgrime i Sverige. Kan ikke lige huske hvad hjemmesiden hedder. Ellers kan de købes i USA. Har selv købt magnetklokker på en amerikansk webshop i år.

Ønsker dig al mulig held og lykke med hesten!

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Link til ...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 23:27

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan rides den?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 17:04

og sidder forkalkningerne mod 2. eller 4. nakkehvirvel?

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Nakkehvirvel
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 17:15

Det ved jeg faktisk ikke, dyrlægen sagde kun at forkalkningen sad på 3 nakkehvirvel. jeg rider den aldrig mere en 4 dage uden en fridag. Jeg mærker mig meget frem alt efter hvordan den er, men det er sådan en hest jeg rider mest grundridning/løsgørende arbejde på, da den har utrolig nemt ved øvelserne. Det er en hest som godt kan blive "varm" og spænde op. Når den gør det, kommer problemet i nakken meget mere til udtryk.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 17:29

at problemet kommer ved knæk mellem 2. og 3. nakkehvirvel. Det hænger sammen med din forklaring:

Du kunne med fordel ride din hest i en mere udstrakt form, hvor den ikke går med knæk i nakken. Så vil du kunne minimere problemerne. Ikke sikkert at det kan fjerne dens problemer, men det vil ihvertfald give den nogle helt andre chancer.

Hesten nedenfor går uden knæk på halsen:

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Heej Mal..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 10:07

Hmm trist at læse det du skriver..

Jeg har selv en dressur hest med lignende problem.

Han har fået konstateret betændelse i nakken og en kalk dannelse på 0´de nakkke hvirvel. Jeg skal på Højgaard på tirsdag og ha ham i røngten. :(

Sascha

&

Bogart

- When the sun shines we'll shine together -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider