Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fjerner i klatter
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 17:39

i løsdriften, det vil sige....på jordfolden, græsfolden ja over det hele faktisk ??? gerne med begrundelse om hvorfor ik el hvorfor i gør ;)

perla fra littla brekku ;)

0
0
Svar på denne tråd

ikke her
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 20:45

Det gør vi ikke, græsfoldende er alt for store, det ville tage mange timer hver dag og yderligere være besværligt at pille dem op fra det høje græs der er i de områder.

Jordfolden er også relativt rimeligt stor og har sine områder hvor de gøder, og andre områder hvor vi lægger halm og wrap ud, så jeg kan ikke rigtig se det skulle være noget problem :-)

Det første år havde vi kun en meget lille græsfold, og dengang mugede jeg den, jeg mener kun det har relevans hvis folden er så lille at de spiser over det hele, ellers er det unødvendigt og temmelig uoverkommeligt ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ja fjerner
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:53

fjerner dagligt året rundt da foldene ikke er store nok til at lade være. hvis der kommer en regn periode så bliver vandet på foldene forurenet og ved ikke hvorfor men nogle af hestene drikker af det. har set de andre folde hvor de ikke fjerner lorten og hestene skubber det væk og spiser det der måtte vokse under lorten og dermed for de masser af parasitter i maven efterfølgende.

Mvh Ronja Poulsen

0
0
Svar på denne tråd

fjerner
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 11:38

i boksen hver dag, men markerne er så store at det ville være forrykt.

Tjekker hos dyrlægen for orm 2 x årligt, og der er ingen problemer.

EquiFit Hestemassage - massage, foderplaner og foredrag!

0
0
Svar på denne tråd

fjerner klatter
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 16:10

i boksene og løsdriften får de lov at have dybstrøelse.

På markerne bliver der ikke fjernet klatter, men jeg ønsker mig en 'pæresnapper', da det ville fjerne evt orm endnu bedre - dog bliver markerne oftest max 2 år gamle inden de lægges om.

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

WM hoppe ´07 - se Pretty Lady på præs

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider