Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

klipning af frieser
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 20:25

Hej,

Skal høre om der er nogle der har et råd omkring klipning af en frieser.

Han sveder meget under ridning, så har besluttet at han skal klippes nu, inden det bliver rigtig koldt.

Kan dog ikke helt blive enig med mig selv om hvordan han skal klippes, især benene.

Er der nogle der har erfaring med klipning af en frieser, skal man lade være at klippe benene, eller skal man klippe forben til knæet ???

Håber der er nogle der har et godt råd, han skal jo selvfølgelig bevare sit frieserpræg !!!

0
0
Svar på denne tråd

hmm dit valg
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 10:22

Har også selv en frieser. Hun danner dog ik så meget vinterpelt at klipning er nødvendigt. sørger bare for at ligge dækken på i god tid inden det bliver for koldt.

Men skulle jeg nu vælge så ville jeg ik klippe benene overhovedet. og det er lige meget hvilken hest det er. jeg har aldrig gjort det på nogen af mine heste i hvertfald. Nu ved jeg ikke hvor modtagelig din hest er over for mug osv men min erfaring er at hovskægget altså beskytter dem lidt ,hvis man selvfølgelig lade hver med at pjaske rundt med vand altid så de altid står med våde ben.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider