Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kørsel til røntgen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 20:48

Jeg skal have min hest til røntgen efter forfangenhed igen-igen for at se om hovbenet er drejet eller sunket. Det er en tur på omkring 10 km, men jeg kan ikke selv køre hestetrailer, og vil lige høre hvad andre gør i sådan en situation. Jeg har hørt Falck, men deres abonnement dækker kun akutte transporter, og det er min så ikke - for den er planlagt. Der er også en sød person som har tilbudt at køre hesten derud, men det betyder at jeg skal have hesten opstaldet på hospitalet over natten, for røntgentiden er midt på dagen, og der skal folk jo selvfølgelig på arbejde. Hvad gør I andre - der må jo være andre som heller ikke selv kan køre trailer? Jeg bor i Birkerød og det er Hørsholm Hestepraksis vi skal til.

Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

falck?
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:06

Hej

Er det ikke noget nyt at de kun kører ud til akutte tilfælde?

lisa

0
0
Svar på denne tråd

akutte tilfælde
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:09

Jeg ved det ikke, for jeg var blevet anbefalet at det kunne gøres med falck, men det lød på falckmanden som om at det var helt umuligt. Jeg argumenterede frem og tilbage for at min hest ikke havde kunnet transporteres før nu pga forfangenheden, men lige meget hjalp det.

Jeg kunne til gengæld bestille falck for en enkelt transport til en favorabel pris af 1100 kr i timen ...

Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

røngten
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:33

det må da være muligt også på sjælland at få en dyrlæge til at komme ud og tage billederne.

Har selv en tidligere forfangen, og her kom dyrlægen til mig og som ekstra plus blev det tilpasset så smeden var her og hesten blev beskåret og taget billeder lidt på skift - en virkelig super løsning syntes jeg.

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

WM hoppe ´07 - se Pretty Lady på præs

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Transport
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:45

Jeg fik en veninde til at køre en dag. Vi bestilte tiden efter hvornår hun kunne køre.

En anden gang valgte vi at lade hesten stå natten over på dyrehospitalet. Det var der ingen problemer i, og vi hentede den igen efter fyraften.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Kun akut?
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:57

Falck skriver:

"Vi sørger for transport hvis din hest bliver syg, skal til undersøgelse eller andet"

Der står da intet om at det kun er i akutte tilfælde? Din burde da gå ind under her, da den netop skal til undersøgelse.

Det står inde på falcks hjemmeside under "hest og rytter"

0
0
Svar på denne tråd

falck?
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 22:07

Har du et abn.?

lisa

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har falck abonnement
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 10:06

og det er super duper

Naturligvis kører de din hest til dyrlægen også selvom det ikke er "akut", man ringer ind og bestiller tid, giver sit abonnements nr og så kommer de da og klarer sagen for dig.

Jeg har godtnok selv trailer og kan sagtens selv køre, men jeg foretrækker falck-abonnementet, så jeg i tilfælde af evt. dårlig besked hos doktor dyr, ikke skal køre med hest retur.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Kørsel
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 19:14

Jeg har ikke et abonnement, men ville tegne et i går og sagde så i samme samtale at jeg gerne ville bestille en transport til min hest næste tirsdag - og så ærlig skal man ikke være, for den mand jeg talte med vurderede at det er ikke akut - da det var et kendt behov i det øjeblik jeg ville tegne abonnementet, så dækker de ikke transporten - også selv om hesten ikke har kunnet transpores før pga forfangenheden. Det er ret surt, når man hører om andre som melder sig til på nettet og siden ringer ind og bestiller transporten dagen efter. ØV!

Men måske skulle jeg prøve at ringe til falck igen og måske få fat i en anden? Måske har det hele været en fejl... jeg vil rigtig gerne have falck til at køre - men ikke for 1100 kr i timen.

Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider