Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilken e-vitamin er bedst
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:44

Godaften hn'er

Ja som overskriften siger hvad for en e-vitamin er bedst/har I haft bedste erfaringer med, gerne mærke og pris.

0
0
Svar på denne tråd

slet ingen
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 08:31

Der er 18 der har læst, men ikke nogen af jer har svaret, er der ikke nogen der vil dele deres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd

Svar..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 09:19

Jeg kan da fortælle at den jeg bruger er E-Amino fra Blue Hors, mener den koster ca 369 for 2.5 kg.

Op til skuer har jeg brugt den muskelopbyggende Myoplast, super godt men dyrt.. mener det er 650,- som rækker til ca en mdr. Har ikke prøvet andre mærker, men har god erfaring med disse to produkter.

MVH Diana

0
0
Svar på denne tråd

E-vitaminer
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:42

Nu ved jeg ikke i hvilket sammenhæng du bruger E-vitaminer, det har jo selvfølgelig noget relevans. Men det der er vigtig er at du vælger et produkt med naturlige E-vitaminer, det er tit lidt dyre, men ikke meget, og prisen på E-vitaminer er faldet i år, men om vi heste kunder kommer til at mærke det, det må tiden jo vise.

Årsagen til det skal være naturlige, er at de optager det meget bedre.

Jeg har selv brugt E-amino for år tilbage og igennem flere år, uden den helt store effekt, hvis jeg skal være helt ærlig, men der var ikke så meget at vælge i mellem dengang, og normalt er jeg faktisk glad for BH´s produkter.

Jeg skiftede for tre år siden, til noget jeg fik igennem Marstall Danmark, idag HH Care, som kom fra Tyskland af, men fra sidste vinter kunne vi lige pludselig kun få det i fem liters dunke, og da hestene ikke skal have meget, kunne jeg ikke nå at bruge dem. Derfor fandt jeg noget hos Hestens Helse/Back On Track, og det er lige så godt som det andet jeg fik fra Tyskland, og prisen er fornuftig.

Jeg bruger E-vitaminer fordi jeg giver olie i foderet, samt fordi det har en effekt på efterbyrden. Min dyrlæge griner godt nok af mig, men efter vi er begyndt at give de naturlige E-vitaminer har min Linaro hoppe kommet med efterbyrden i løbet af en halvtime, hvor i mod hun de første tre gange hun folede skulle have hjælp og var optil tyve timer om at komme med den. Ergo får avlshopperne her i stalden naturlige E-vitaminer. Desuden så hjælper det med at gøre brunsten mere tydelig, ikke bedre, med mere tydelig.

Er det til muskler, så vil jeg også anbefale Myoplast, det er et fantastisk produkt, og det bedste på marked, hvis du spørger mig. Jeg bruger det selv til alle heste som skal i træning og til kåringer. Du kunne evt. bruge det i kombination med E-vitaminer, hvor de giver en kur med Myoplast, og så efterfølgende giver E-vitaminer, som klart også hjælper musklerne til at regenerere efter arbejde. Heste der f.eks. har haft nyreslag, har rigtig godt af E-vitaminer, skal i mine øjne have det.

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

jeg har god erfaring
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 14:28

med E-vitamin fra Eguistro.

Jeg har brugt Excell til et føl der havde nyreslag. Og idag 1 år efter, har hun ingen men af det.

Jeg bruger i dag Super E til min unghest, og efter 1½ uge kunne jeg mærke forskel på hendes energi. Og dag 3 uger, er hun begyndt at sætte muskler.

For 3 kg. har jeg givet lidt over 600 kr. Men jeg vil dog tilføje, at man skal ikke give løs af det.

De anbefaler 2 mål pr. dag. Men jeg nøjes med et halv mål pr. dag til en unghest der kommer til at veje, ved udvokset 575 kg.

Oldenborgplag af god afstamning sælges - læs mere på www.staldmiller.dk

Hø købes af god kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

Equistro
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 21:09

Jeg har også altid brugt dem fra Equistro og jeg bruger helst den flydende Excell-E: www.equidan.dk/DK/Produkter/ Produkter%20til%20heste/ Vitaminer%20(x9x)%20mineraler/ Equistro%20Excell%20E.aspx

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

lotte miller
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 22:04

Hvad hedder den du bruger og hvad koster den, jeg skal bruge noget til en unghest som mangler energi og lidt muskler.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 08:30

Den hedder Super E. Og for 3 kg, gav jeg lidt over 600 kr.

Men du har til rigtig lang tid, i sådan en. Så det kan godt betale sig.

Men nu ved jeg ikke lige, hvor du bor henne, men ellers var du da velkommen til at komme og få en lille pose gratis, for at prøve det af i 14 dage - 3 uger.

- jeg har ihvertfald rigeligt.

Mvh. Lotte

Hø købes af god kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:23

Jeg bruger E vita- og selen fra www.combi-pet.dk . Ret gode priser og fine produkter :)

Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd

lotte miller
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:30

Hvor køber du det henne?

0
0
Svar på denne tråd

jeg købte det
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 07:13

ved en dyrlæge der forhandler produktet.

Du kan gå ind på Equidan's hjemmeside www.equidan.dk

www.equidan.dk/DK/ Forhandlerliste.aspx?r...categories=

Mvh. Lotte

Hø købes af god kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

energi og muskler???
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 09:58

Gitte Shirinja: Undskyld min sidebemærkning, men hvad giver du ellers dyret at spise?

E-vit giver som sådan ikke dyret mere energi, og muskler skal der arbejde til for at sætte.

Karina

Springkursus d 07-08 November

Hos TEAM i D3 med Daniel Cassøe.

Ingen krav til rytterens/hestens niveau

Skriv PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

det gør at hesten
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 10:37

muskelmæssigt, har bedre energi til at arbejde og ikke bliver så hurtig træt.

En unghest der ikke er vant til at arbejde, skal man sørge for at den bliver tildelt det rigtige vitamin, mineral og kalk i sit kraftfoder. Min erfaring er at, i nogen foderprodukter er E-vitamin indholdet altså ikke helt så højt som i andre foderprodukter.

Men det ved man først når man har prøvet det enkelt foder.

Fodring betyder alt. Hvad enten det er ridning eller avl.

Hø købes af god kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 12:24

Hun får hø og horselux easy jeg kan syntes hun er lidt svær at finde foder til uden at man skal op og give flere kilo om dagen for at hun er dækket ind og det kan hun ikke omsætte,hun er trivelig, jeg syntes at mærke at hun ligesom syre til i benene ret hurtigt så hun går helt død og jeg skal konstant være efter hende

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider