Nu ved jeg ikke i hvilket sammenhæng du bruger E-vitaminer, det har jo selvfølgelig noget relevans. Men det der er vigtig er at du vælger et produkt med naturlige E-vitaminer, det er tit lidt dyre, men ikke meget, og prisen på E-vitaminer er faldet i år, men om vi heste kunder kommer til at mærke det, det må tiden jo vise.
Årsagen til det skal være naturlige, er at de optager det meget bedre.
Jeg har selv brugt E-amino for år tilbage og igennem flere år, uden den helt store effekt, hvis jeg skal være helt ærlig, men der var ikke så meget at vælge i mellem dengang, og normalt er jeg faktisk glad for BH´s produkter.
Jeg skiftede for tre år siden, til noget jeg fik igennem Marstall Danmark, idag HH Care, som kom fra Tyskland af, men fra sidste vinter kunne vi lige pludselig kun få det i fem liters dunke, og da hestene ikke skal have meget, kunne jeg ikke nå at bruge dem. Derfor fandt jeg noget hos Hestens Helse/Back On Track, og det er lige så godt som det andet jeg fik fra Tyskland, og prisen er fornuftig.
Jeg bruger E-vitaminer fordi jeg giver olie i foderet, samt fordi det har en effekt på efterbyrden. Min dyrlæge griner godt nok af mig, men efter vi er begyndt at give de naturlige E-vitaminer har min Linaro hoppe kommet med efterbyrden i løbet af en halvtime, hvor i mod hun de første tre gange hun folede skulle have hjælp og var optil tyve timer om at komme med den. Ergo får avlshopperne her i stalden naturlige E-vitaminer. Desuden så hjælper det med at gøre brunsten mere tydelig, ikke bedre, med mere tydelig.
Er det til muskler, så vil jeg også anbefale Myoplast, det er et fantastisk produkt, og det bedste på marked, hvis du spørger mig. Jeg bruger det selv til alle heste som skal i træning og til kåringer. Du kunne evt. bruge det i kombination med E-vitaminer, hvor de giver en kur med Myoplast, og så efterfølgende giver E-vitaminer, som klart også hjælper musklerne til at regenerere efter arbejde. Heste der f.eks. har haft nyreslag, har rigtig godt af E-vitaminer, skal i mine øjne have det.
Annette