Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Blodsukker og Ph værdi
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 21:44

Hej

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at finde nogle guidelines, artikler, førsøg eller egen viden om overstående.

Varmebehandlet, valset eller hele korn hvilken forskel gør det i forhold til blodsukkeret og Ph værdien.

Hvordan påvirker diverse almendelige foderblandiner (til den almindelig ydende dressur hest) blodsukkeret og Ph værdien da det ikke bliver oplyst på foderet.

Skal bruge det til en større opgave og har brug for lidt hjælp udefra, da jeg ikke har kunnet finde særlig mange oplysninger om dette.

Det gør ikke noget om nogle af tingene er på tysk eller engelsk

På forhånd tak

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

pubmed
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 22:53

Har du gratis adgang til artikeldatabaser?

I så fald vil jeg anbefale følgende artikler:

Effects of feed form on growth and blood glucose in weanling horses

Journal of Equine Veterinary Science, Volume 26, Issue 8, Pages 349-355
J. Andrew, K. Kline, J. Smith

Effect of mixing dietary fiber (purified lignocellulose or purified pectin) and a corn meal on glucose and insulin responses in healthy horses
Journal of Equine Veterinary Science, 2009,Volume 29, Issue 5, Pages 380-381
I. Vervuert, S. Klein, M. Coenen

Og så Har Sarah Ralston skrevet en artikel om evidens baseret fodring af heste. Prøv at finde den....

Håber det hjalp lidt.

Jeg kan desværre ikke snde dig artiklerne hjmmefra da jeg ikke har adgang til Deff hjemmefra...

0
0
Svar på denne tråd

Super tusind tak
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 23:17

Har desværre ikke adgang, men så må jeg jo bare betale.

Skal i på KU-life snart så prøver om jeg ikke kan kopiere dem fra deres bibliotek

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du får tid (:
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 00:09

Hvis du har mulighed for det på et tidspunkt, ville jeg blive overlykkelig hvis du gad at maile dem til mig, det var lige lidt dyrere end beregnet (:

camillafrandsen12@hotmail.com

Tror måske vi har adgang fra skolen, men vi har jo lige startet ferie.

Mange tak for hjælpen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Camilla hvor læser du?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 02:04

Kan din lærer ikke skaffe dig adgang? Dengang jeg var studerende, havde vi gratis adgang til artikeldatabaserne på KVL.

Camilla prøv at søg på glycemic responses on different diets.

Jeg er ikke sikker på at der lige er et svar på netop din problemformulering.

Efter min personlige erfaring er effekten af mikronisering af korn stærkt overvurderet.

F.eks har jeg set en hest blive fladsålet bare efter 14 dage med 500 g mikroniseret majs...

0
0
Svar på denne tråd

Det prøver jeg
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 10:38

Læser jordbrugsteknolog på Selandia med heste i speciale og efter endt uddannelse skal jeg på KVL og læse videre.

Har valgt et svært emne som ligger rimelig meget ud over pensum, det har jeg gjordt i tilfælde af jeg vælger ikke at læse videre, har det på denne uddannelse stor betydning for hvad vi vælger at beskæftige os med i vores projekter, når vi til jobsamtaler "konkurrerer" med nogle som har læst i flere år.

Skolen har pt. ikke adgang til databasen, men udtaler at vi bare skal køre derind på deres bibliotek, så har man automatisk adgang. Skal først derind d. 26 til et foredrag, det er jo lidt dyrt som studerende at ligge og køre så langt og ville bare gerne igang nu, da jeg ved at der er meget læsestof som jeg skal igennem, for at få en god og relevandt opgave.

Prøver at søge på det du skrev og vil også prøve at spørge staldens dyrelæge om hun ikke kan skaffe det (:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider