Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilken dressur sadel ville i vælge ?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 22:13

Hej

Vi skal ud og invistere i den ny sadel, men er meget i tvivl om hvilken, vi har haft flere sadelmagere ude og de anbefaler alle de mærker de selv forhandler og er derfor ikke helt uvildige syntes jeg

Den sadel vi skal bruge skal have :

Et bredt kammer

Høj fortil da vores pony er meget markeret

Dybt sæde

Gode knæstøtter

Gerne lange sadelklapper

Gode tilpasningsmuligheder

Str. 16-16,5 "

Håber at i har nogle bud :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 22:23

kommer helt an på hvad I er villig til at betale :-)

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken sadel
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 22:53

Hej

Det vigtigste er, at den ligger godt på vores pony, og der er god støtte til rytteren, som er en høj slank og langbenet pige

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville sige en
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 23:01

albion

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 23:36

Det lyder som min sadel - Sommer Magnus.

Er netop ekstra bred i kammeret, samt høj fortil ..

Den ligger på min besværlige araber.

Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 06:41

Stemmer i med en ALBION...

Udover at det er en fantastisk sadel for både hest og rytter, er den af uovertruffen kvalitet. Du kan derfor trygt købe brugt men også sælge den igen når/hvis man får lyst til det.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Passier Grand Gilbert el. Optimum
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 11:34

Hej

Passier Gran Goiæbert el. Optimum er klart den bedste saddel jeg nogensinde har siddet i - kan tilpasses alle heste og så får man en kanonstøtte og ridestilling i dem

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

Amerigo
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:32

Hej!

Jeg vil helt klart sige Amerigo classic eller Vega, de er super gode at sidde i, der er super godt dybt sæde og ja selvfølgelig knæstøtten er kanon. Men kan få lavet den specielt helt fra bunden, så den er lavet efter hestens ryg og rytterens ønske om knæstøtte og sæde. Der ligger priserne fra ca.16.000 til 21.000kr, ved godt det er mange penge og men sådan en sadel vil bare holde hele dit liv ud og den er nem at stoppe om hvis man køber ny hest.

Håber at du kan bruge det jeg har skrevet

Hilsen Sara og Menuet!

Har bare den dejligst Olderborg hoppe!

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Sandra..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:38

Jeg har også en Sommer Magnus dressursadel. Den opfylder alle dine krav og kan fåes til en yderst rimelig pris. Jeg havde selv problemer med at finde en der passede min hest, og denne sadel er klart den bedste til ham. Han har som sin brug for god plads foran i sadlen.

Hos Tika Rideudstyr i Tjæreborg er den lige nu på tilbud til 5.900 kr.

Jeg er rigtig glad for min, og synes man får meget sadel til få penge

God sadeljagt..

0
0
Svar på denne tråd

Theo Sommer Magnus
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:56

Hej,

Her er det også en Theo Sommer Magnus .

Vh AnjaR

2 pony dækkener sælges, str. 105 (lille i str.) + str. 120.

Sadler til salg:

Thorowgood Griffin 17" mellem bom

0
0
Svar på denne tråd

du må finde
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:58

En sadelmager du stoler på. For sadlen skal passe både dig og hesten.

Generelt er engelsk producerede sadler at foretrække da de generelt har et bredt kammer og gode brede puder hele vejen langs hestens ryg.

Du skal sikre dig at sadlen ligger til hele vejen hen ad ryggen, den må ikke løfte sig bagtil når du laver letridning, skulderen skal være fri og den må ikke glide frem.

Pas på med at bommen bliver for smal, desværre vælger nogle sadeltilpassere at bruge en lidt smallere bom for at forhindre at sadlen glider frem.

God sadeljagt :)

Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges

Sorte søger part se præs.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forskel
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:59

Der er stor forskel om vi snakker om pony sadler eller sadler til store heste, som er passet ned i en 16 tommers.

Jeg ville få en god veluddannet sadelmager med på råd i stedet for at i køber noget i blinde og giver mange penge, som så for alt i verden er tvunget til at passe ponyen

14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd

Svensen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 13:01

Du kom lige lidt før mig og havde jeg ventet lidt, kunne jeg nøjes med at skrive at jeg er så meget enig

"En sadelmager du stoler på. For sadlen skal passe både dig og hesten."

14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 13:45

... kigge efter en Trainers Mariel. Den lever op til de krav du har. Jeg har selv en, og den bliver ikke byttet ud, før det ikke er forsvarligt at ligge den på hestens ryg.

Milan har selv en forholdsvis høj manke, intet problem. Han bruger også bred bom. Den har et godt sæde, og den er meget "prisvenlig", med en kvalitet som virkelig er god. Den kan holde til at blive brugt, uden at det slider voldsomt på den.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - Hustyrannen

Jeg har billeder af stort set alle varmblodshingste, både nuværende og gamle. Også udenlandske. Skriv hvis du mangler billeder.

0
0
Svar på denne tråd

hvis du vælger
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 14:56

Trainers - som jeg er enig i er en super sadel - hvis den passer :) (har selv en spring til min -den er dog umarkeret :) )

Så skal du overveje kraftigt at få lagt helt ny stopning i da det ikke er jordens bedste stopning den bliver leveret med.

Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges

Sorte søger part se præs.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 16:51

vil anbefale dig at købe enten en Röösli eller en Prestige D1.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang sadel
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 17:02

som flere har sagt så er det jo op til hvor meget i er villige til at betale og hvordan en evt sadel ligger på jeres pony.jeg har selv en dressur isabel werth sadel.har godtnok ingen hest men den lå supert på min hest som jeg måtte aflive sidste år pga sygdom.den er med luftpuder og er meget nem at tilpasse med hurtigt skift af bom...den koster ca 6700kr uden gjord og stigeremme,stigebøjler..(er ikke interesseret i at sælge da jeg regner med at bruge den igen til evt ny hyp),god jagt..få hjælp af evt underviser og sadelmager for at se om sadel passer til pony for at i ikke kommer ud i problemer med ponyens ryg osv...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider