Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket bid til unghest?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 21:53

Lige i øjeblikket rider jeg med et 3 delt muffebid. Men synes ikke at han reagere på bidet. F.eks. jeg har lært ham så vidt muligt at standse ved tryk med lårene og med en lille smule hjælp ved at røre tøjlerne(bemærk: røre ikke tage fat)slipper med det samme han reagere. Men men men, han er som dag og nat, den ene dag er hn meget stille og rolig med en fin fremdrift og lystrer med det samme og en anden dag meget meget vågen og så reagere han stort set på intet, dvs. det ville være rart at have en sikkerhed i at kunne standse ham, da jeg til tider rider på stubmark ved siden af vej. Så har i nogle ideer til et bid som stadig er "venlig" overfor munden og gerne er beregnet til unghest? Skriv gerne hvad det koster og hvor man kan købe.

- til tider skære han tænder på bidet, nogen ideer til hvad dette kan skyldes?

MVH Pernille

EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd

jfdgjkslrjksl
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 21:44

Bruger selv et bid fra Herman Sprenger som er beregnet til ungheste. kan ikke huske hvad den hedder. Har kostet 700-800 kr.

Kan det mon skyldes at bidet ikke ligger rigtigt. At det er derfor han skærer tænder på det og derfor at den ikke altid reagere???

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 00:05

Tilde14: Det med om det ligger forkert havde jeg også tænkt på.... Så derfor har jeg prøvet at sætte det højere op uden effekt og løsere hvilket var bedst, men det resulterede så bare i at han "legede" med det....

Har overvejet at prøve et alm. 2-delt bid. Kan dog bedst lide tre-delt, men kan Avalon ikke det, så må jeg jo prøve med et andet. Evt. hackamore, men han skal jo på et tidspunkt kunne gå med bid, så kan vel ligeså godt finde det han kan gå med fra start af.

MVH Pernille

EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd

Det bedste
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 19:39

bid til unge heste er todelt tykt og tungt. Det er vor erfaring.

0
0
Svar på denne tråd

Bid...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 20:01

Der er altid mange delte meninger om bid.

Jeg har altid brugt et HS 3 delt bid, da de er vinklet på en sådan måde, at de ikke generer hesten i ganen.

Jeg har valgt et tyndt bid, da jeg syntes det er mere blidt, og så skal man huske, at tungen også skal kunne være i munden, et godt råd fra min hestetandlæge

Kunsten at være klog er kunsten

at vide, hvad man skal ignorere.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider