Hej Alle
Igår eftermiddags opdagede vi min dejlige shetlandshoppe Watch Me viste tegn på kolik smerter. Det virkede ikke voldsomt så vi prøvede at gå og gå med hende men det blev ved, og dyrlægen kom så ud. Hun fik smertestillende og fik det så bedre, men kom ikke rigtig af med afføring før hen på natten. Da jeg så kigger til hende om natten efter det smertestillende ikke virker mere, står hun og hænger, dingler lidt og ser også ud til at have det rigtig skidt. Om morgen er det blevet lidt værre og vi ringer selvfølgelig igen efter dyrlægen. Tager temp. som siger 38,5. Dyrlægen kan høre mislyd på lungerne så nu er hun på antibiotika.
Men... Hun står bare og hænger / sover og spiser stort set ikke noget, kunne lokke en smule gulerod i hende og hun spiste da lidt græs da hun var ude. Men bliver hurtigt træt og står faktisk bare og sover hele tiden.
Jeg er så bange for hvad der kan være galt. Er det normalt de slet ingen appetit har hvis det "blot" er lungebetændelse? frygter der ligger mere i det. Og skal siges hun gerne skulle være i fol, men om det er det hun evt er ved at miste og giver ubehag?
Hun fik ormekur lørdag morgen og døgnet senere var hun syg med kolik smerter, og dyrlægen sagde det godt kan være grunden til hun nu har lungebetændelse ??
Jeg frygter vel bare dette evt kan udvikle sig til noget alvorligt, tarok syge eller en eller anden forgiftning. Er gået folden efter og kan intet giftigt finde... Men kan ormekur være skyld i alt dette? eller har nogen oplevet noget lignende ?
Mvh Linda
Avl af shetlandsponyer!
3 hingste står til rådighed:
*Earlsdon Golden Sovereign, palomino, EU hingst
*Skovlundens Kevin, rød, kåret i 1 klasse!
* Granly´s Olfert, brun, kåret II KL A