Hej.
Tak for dit svar!
Ja, jeg har alle 3 i løsdrift. Og jeg ville gerne de kunne undvære deres sko - men når de rides, har det ikke hidtil været muligt uden sko selv efter tilvænning - for de bliver desværre ømtåede
En af mine bekendte er på det seneste startet op med en smed der beskærer efter barfodsprincippet, han har nu fået boots, så det bliver spændende at følge dette. Han har desværre været halt on and off siden, men lider også af snævre hove og sur stråle. Mine heste har sunde hove - og har gået uden sko andre steder, hvor der har været knapt så barskt underlag.
Jeg ved ikke, om jeg er parat til at prøve denne form for beskæring - jeg er bange for dels at hestene bliver halte, dels at det ikke er til at opdrive en smed, der vil og kan komme ofte nok. Og jeg kan ikke lige nu overskue konsekvenserne.
Omvendt overvejer jeg, hvis jeg ser det som et positiv, efter evt at høre og opleve andres erfaringer, at prøve dette til vinter, hvor hestene ikke bruges så meget, og derfor mest går i løsdriften på blødt underlag.
Jeg vil helst have mine heste så naturligt som muligt ( de rides også helst uden bid ), men det SKAL være et gode for dem at leve som de gør, og ikke bare et princip fra min side, hvis skoene ryger af