Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hovledsforandring succeshistorier?
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 12:53

nogen der har nogen succeshistorier med heste med hovledsforandringer på begge forben?nogen heste der har holdt.?

hvad har i gjort. behandling, medicin, alternativ behandling,sko, osv?

0
0
Svar på denne tråd

hovledsforandring?
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 13:16

Er det det samme som hovsenebensbetændelse? Det har min hest haft i 8 år, i begge forben...

"Man skal aldrig sige nej til fristelse, man ved jo aldrig om den kommer igen"

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

gumse...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 13:25

nej, det er ikke det samme. hovledsforandringer er slid i hovled på begge forben. kaldes vist også hovledsinflamation.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen solstråle historie
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 15:07

Min gamle hest havde hovsenebensforandringer, og ja, det gik godt i en tid. ca. 2½år.

Han fik spc.sko på, ingen fold når der var frost og knoldet på folden.

Ingen ridning på små volter, men masser af arbejde for at få ham til at arbejde bagfra, for at aflaste forparten.

Ikke ride i for "blød" bund, lange skridtture på fast underlag.

Vi kom ud og strarte dressur igen (LA)

Men desværre efter 2½ år kunne benene ikke mere.....

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 09:11

Jeg har en der har haft hovledsbetændelse - dog kun i det ene forben..

Det hele startede med dat vi kunne se han var LIDT urent gående ikke meget, men alligevel nok til lige at kunne se der var noget. Vi kunne ikke finde ud af hvad der var galt han fik taget røgnten og der var ikke noget og se så vi skulle bare prøve med noget genoptræning.

Der gik desværre ikke lang tid før den var gal igen og vi troede det var ryggen den her gang, så vi blev henvist til kiroprakter og han begyndte noget genoptræning i kapsun.

Heller ikke det virkede så vi blev henvist til Højgård Hestehospital med henblik på og få lavet scintigrafi. Den viste heller ikke noget men de fortsatte med undersøgelser og fandt så frem til det var hovledsbetændelse.

De syntes at han skulle behandles med I-rap. Han har så fået mener det er 5-6 behandlinger med 14 dages mellemrum.

Mht. til beslag så har han ganske almindelige sko på med såler og noget silicone som pakning for at aflaste mod stød.

Og nu her et år efter er der ikke noget at mærke på ham, han skal bare gå med de specielle såler og pakning hele tiden..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 13:05

Hejsa. Jeg købte min dejlige hest for 6 år siden, hvor han på daværende tidspunkt havde fået konstateret knogleforandringer i hovledet på højre forben.

Jeg måtte bruge ham til skovture og let dressur, hvilket også gik super godt, indtil for 1 1/2 år siden hvor han pludselig står halt. Han havde ellers aldrig haft en eneste sygedag i al den tid, siden jeg købte ham.

Jeg fik dyrelægen ud for at tjekke ham, da han var halt på venstre forben, de kunne ikke rigtig se noget så vi kørte ham på heste hospitalet for at få ham i røngten og han havde desværre udviklet knogleforandringer i venstre forben + slidgigt i begge forben.

Han er den dag i dag på pension 12 år gammel, han må aldrig rides igen, men så længe jeg kan mærke på ham at han ikke har ondt og at han er glad, så længe skal han også have lov at nyde livet :-) Selvom han ikke længere kan rides, er han den bedste hest for mig, MIN ALLER BEDSTE VEN

I får lige et billede at min dejlige basse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 14:17

Hoppe, købte jeg med hovledsbetændelse, hun havde været i behandling for det, men dyrlægen opgav.

Hesten kom til mig, og jeg gav hyben pulver, glycosamin og levertran.

Hun var fuldt ud brugbar, jeg både sprang og red dressur på hende. :) og hun havde ikke en syge dag. :)

Hun er nu solgt tilbage til avler og bliver der brugt til let spring og let dressur fuldstændig uden problemer.

Jeg fik lagt såler på hende, det skulle virke efter samme princip som haertbar sko (Mener jeg den hedder).

Sidste gang jeg havde smed til hende, fik hun alm. sko på og går stadig med alm sko hos ny ejer, fuldstændig uden problemer. :)

Held og lykke med din hest. :)

Christine

Øffe. <3

0
0
Svar på denne tråd

Tilskudsfoder
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:05

Christine Nielsen: Hvad for noget glycosamin og hybenpulver har du givet? Her tænker jeg på hvilke foder mærker.

Jeg er ved at lede efter det til min hest, men synes det er en jungle at finde rundt i. Glycosamin indholdet skal jo gerne være ret højt, og det er ikke altid let at se på varedeklerationen.

Mvh. J u l i e

Med Nikee & Ferrari:)

0
0
Svar på denne tråd

ét er vel
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:24

inflammationen, der kan behandles, men ledforandringerne kan vel højst sættes i ro.

Der er vist mange forskellige behandlingsmuligheder, som kan tages i anvendelse, afhængig af, hvor slemt problemet er og hvor fremskredne ledforandringerne har været, før de blev opdaget. Og det samme gælder vist med sko.

Jeg fik aflivet en hoppe for et par år siden med ledforandringer i hovled på det ene forben, og det blev desværre kun værre; men det blev også opdaget på et for sent stadie, og dyrlægen spåede hende ringe muligheder allerede fra begyndelsen.

Det blev af en eller anden grund ikke opdaget ved handelsundersøgelsen, for så havde jeg helt sikkert ikke købt hesten. :-(

Jeg ville spørge min dyrlæge, hvad prognoserne er for den hest, du tænker på.

_______

... Man kan også være heldig at slippe over vejen med bind for øjnene og propper i ørerne...

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider