Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frontline vet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 08:15

Jeg har lige købt en ny hest og har mistanke om at den har lus. Jeg har en flaske Frontline 100ml, jeg har ladet mig fortælle at det er effektivt. Men der står 6-12 pumpeslag pr. kilo, det kommer til at ta sin tid når hesten vejer 350kg. Der er ca. en halv flaske tilbage, kan jeg fordele det på hesten eller er det for meget? Er der nogen bivirkninger?

0
0
Svar på denne tråd

Frontline
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 08:55

jeg kender ikke sprayen, men ved pipetterne plejer jeg at give hestene 1-1½ pipette af det til hunde på over 40 kg, og det har hjulpet hver gang.

Ved ikke om det hjalp dig lidt på vej mht doseringen

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

den helt store
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 10:44

plejer jeg at give min paint hele flasken af (der er to spray den med alm spray hoved som er mindre) og så den helt store med det store runde hoved som jeg plejer at give ham en hel af. Nogle siger at en halv skulle kunne gøre det af den jeg bruger.

Jeg fordeler den under pandelokken, man, manke, halerod, inderlår, på indersiden af skuldrene og under maven samt lidt på bringen.

Husl at lade det tørre før du lader den komme i nærheden af andre heste så de ikke får det i sig. Og hold øje med din egen ikke kommeri nærheden af at indtage det osse.

www.nikon-pics4u.webs.com

2 bokse udlejes i 6040 Egtved - en el begge evt. gratis mod hjælp i stalden

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

hele flasken
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:21

jeg mener at jeg havde spray flasken til min min islænder - han var slemt plaget af lus hvert forår - jeg brugte hele flasken og så fik han samme tur en uge senere. Fordelte på samme måde som "Stute" skriver ovenfor

Stephanie

"Mor" til Zuma - Frieser baby på 2 år

0
0
Svar på denne tråd

Frontline
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:32

Tusind tak for jeres svar.

Jeg fandt noget Bugoff, som jeg havde liggende det prøver jeg i første omgang, men virker det ikke må jeg prøve frontline.

0
0
Svar på denne tråd

lus er mere
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:37

sejlivede end alm insekter- jeg vil gætte på bug off bare er til insekter- sådan noget har jeg aldrig hørt skulle kunne tag lus.

Sidst men ikke mindst- så gav jeg 2 uger efter første behandling en behandling mere mage til for at være sikker på de var væk - man kan evt vente 4 uger ca sa en behandling skulle holde i 4-6 uger. MEN det kommer osse andet på om hesten kommer ud i regn lige i 24 timer efter- Vand forringer optagelsen således det bare ryger af hesten igen

0
0
Svar på denne tråd

mere et spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 17:19

Da min lille shetterbasse havde lus, fik han også lige nogle sprøjt de steder som "Stute" så fint beskrev med Frontlive.

Men så nogle uger efter tabte han pelsen de steder...!?!?

Han havde ikke fået nogen overdosis tror jeg for jeg sprøjtede kun 3-5 gange hvert sted.

Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Lea...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 17:35

lus kan give bare pletter - han kan osse ha reageret på frontlinen - det kan være første og sidste gang, men det kan måske osse ske igen. Det samme kan ske med hundene når de får en kur.

Jeg har set det med små shettere før og tror de har større tendens til at tabe pelsen i luseforbindelsen da de jo ofte har tykkere pelslag end andre heste. (I forhold til mange i hvert fald).

0
0
Svar på denne tråd

lus, lus, lus...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 17:58

Jeg har flere gange brugt Frontline spray'en mod lus.

Jeg sprayer et godt lag i man, pandelok og halerod (nok ca. 1/4 - 1/2 flaske) og det har været rigeligt!

Med venlig hilsen Laila

SÆLGES

2 års hoppeplag Lionell x Bernstein sælges, forv. stang +170

Skimmel (tysk) holstener hingsteplag Casillas x Leandro født 2009

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

blaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 18:07

hej jeg bruger derisic, meget billigere

jeg køber hos min dyrlæge

dyrlægen jeg bruger til mine marsvin har det,

vh doris

0
0
Svar på denne tråd

frontline
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 21:14

Tak for alle svar.

Jeg har lige en halv flaske tilbage, så jeg vil gøre som Laila beskriver.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider