Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sæbespåner til hvid hale
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 12:59

Hej.

Hvor mange gram sæbespåner skal man ca. bruge for at få en hest hale helt hvid? :)
Halen er lidt tynd og kun halvt hvid.

Og hvor lang tid skal den være i blød?

Skal det skylles ud, inden man vasker den med skimmel shampoo bagefter? :)

Jeg har ikke prøvet at vaske en hvid hale før, derfor de mange spørgsmål. ;)

Simone & Ja'thopa OX
og parten Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Ja'thopas Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 14:59

Jeg ville ikke bruge sæbespåner i en hale, så hellere end god skimmel shampo og vaske halen 2 gange.

Jeg vaskede engang en hvid hale sæbespåner og trode egentlig adrig jeg skulle få dem helt ud igen allesammen, jeg var ikke så gammmel og havde derfor ikke tænkt tanken om at de skulle være fuldstændig udblødt.

Til min haflingers hale bruger jeg en god skimmelshampoo og lader den sider i 5-15 min alt efter hvor beskidt den er og vasker den evt. 2 gange.

Hestepasning.dk

-Professionel pasning af heste og andre dyr..

Foderplaner 200 kr. inkl moms.

www.hestepasning.dk

For Enjoy Ask/Casir Ask hingsteføl fra 09 sælges_40.000 kr.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 21:10

JENSBY OG PRETTY: Ved godt det skal opløses helt. :)
Har tænkt mig at vaske hendes hale først sæbespåner, bagefter en skimmel shampoo og tilsidst skal der kartoffelmel i, til den er tør.

Slet ikke nogen som ved hvor meget man skal bruge eller har andre råd? :(
Skal bruge det imorgen, da hun skal have vasket hendes hale inden på søndag, hvor hun skal til store hestedag.

Simone & Ja'thopa OX
og parten Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Ja'thopas Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 21:19

Jeg plejer at komme det i der nok svarer til 1-2 dl... Ved det ikke helt da jeg bare kommer noget i Fylder spanden op til lidt over halvdelen...

Jeg skyller først halen med alm vand, derefter vasker jeg den i sæbespånerne. Lader det sidde i mens jeg hælder vand ud og laver et par andre ting. Nok en 3-5 min Derefter skyller jeg det godt ud og kommer kartoffel i. Det lader jeg sidde i mens halen tørrer og så er det let at enten børste eller ryste ud

God fornøjelse

R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 08

R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 09

At begynde en gerning i vrede, er at gå til søs i storm.

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 21:24

Ved ikke hvor mange gram du skal bruge, men jeg plejer at bruge ca. en håndfuld :-) men det er til en HELT hvid hale.

Man behøver egentligt ikke bruge så meget. Kommer an på, hvor beskidt den er :-D

Jeg plejer at lade det stå i ca. 10 min, i meget varmt vand. Og så piske det med et piskeris bagefter :-)

Vh. Louise

Don´t care what people say, just follow your own way

0
0
Svar på denne tråd

hale vask...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 23:13

jeg vasker som regl først i alm. heste shampoo så i skimmel shampoo. nogle gange har jeg kommet noget eddige i vandet det plejer også at gøre et eller andet så halen bliver hvid.

jeg har også en gang hørt om at man skal vaske med blåt blæk og så bliver hesten rigtig hvid (har dog aldrig prøvet det)

ellers er det sideste alternativ jo at komme noget sort farve i halen så den ligner resten af Ja'thopa

jeg troede for øvrigt at i var tilmældt til at skulle afsted lørdag. jeg havde rigtig glædet mig til at se hende live, men kan desværre ikke komme derind søndag.

så held og lykke herfra, husk at vise os billeder af den rene hale.

hilsen kristina

Brun ox hoppe købes til ridning og avl.

2års ox hoppeplag sælges, MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider