Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilken sadel ?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 19:28

Jeg har en haflinger vallak på 7 år, som jeg skal købe ny sadel til.. Han er først for nyligt påbegyndt tilridning igen, og hans nuværende sadel ligger ikke særlig godt på ham..

Jeg vil meget gerne have forslag til eventuelle sadler og hvilken str. ? Han er jo en bred hest over ryggen :)

Håber at få nogle gode råde :)

Hilsen Natascha..

0
0
Svar på denne tråd

Sadel til haflinger
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 09:25

Hej,

Et bud på en sadel til en haflinger kunne være Wintec Wide, Barefoot Cheyenne, Sensation, JOPO har vist også en haflingersadel - ellers er det allerbedste du kan gøre at få en sadelmager ud at se hesten og fortælle dig hvilke sadler du skal gå efter .

Vh. AnjaR

3 pony dækkener sælges, str. 95,105,120.

Sadler til salg:

Windsor Elite 17" fit 4

Thorowgood Griffin kombi 17"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan foreslå
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 12:19

Jeg kan så foreslå en saddelmager som kommer på besøg. Ved i hvert fald at de penge giver jeg gerne ud næste gang jeg skal have en saddel.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 23:04

Lena: Kan du anbefale en sadelmager? Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men det skal være en sadelmager i københavnsområdet og ikke Heri, tak.

Man skal gøre det man er bedst til - derfor har jeg altid overtræk ;-)

0
0
Svar på denne tråd

OS.....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 09:37

Jeg har lige fået min gamle OS sadel (jeg holder meget af mine OS sadler, det er bare kvali) tilpasset til min 3 års varmblod/araber, som pt er udstyrret med en haflingerryg (som min tyske sadelmager så pænt kalder det...

Jeg har hørt godt om Ingdams, når nu det skal være på øen..

Jeg prøvede i min desperation mange sadler på min unghest, da vi i sommer ville igang med tilridningen - og den sadel der lå allerbedst var en JC (www.jorgecanavesint.com/index.html) med bred bom - det er en fin sadel til en overkommelig pris

Men lige meget hvilken sadel du finder til din hest, så få en god sadelmager til at finjusterer den for dig, det betyder en verden til forskel for dig og din hest!

Kristina

Tørv

jeg har ca 10 baller trøve-strøelse af fineste kvalitet til overs, pris 75,- stk afhentet i Hadsten

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 13:52

en albion sadel eller en anden engelsk sadel. de er vist lavet brede i bommene....så klart sådan en jeg vil anbefale

0
0
Svar på denne tråd

sadel med læderbom
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 13:59

Jeg vil anbefale en sadel med læderbom, der "vokser" med hesten, når den sætter muskler eller får græsvom.

Den har ikke noget kopfjern og tilpasser sig hesten også selvom den er bred.

prøv fx at se her

lusitano.mono.net/9701/ Tilbud%20på%20sadler%2...20læderbom

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider