Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Blegning af halespidsen?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 12:31

Hej HN

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd vedrørende hvide heste og deres haler.

Jeg har lidt forskellige problemer med min arabers hale, og ved egentlig ikke om der er noget at gøre. Synes jeg har prøvet meget efterhånden.

For det første gnubber hun den! Haleroden ligner tit en høne i modvind, men føles ikke tør og skæller heller ikke. Jeg har prøvet Hortisol (mener jeg det hedder), noget andet sprittet stads som ikke virkede, og det sidste nye er min egen mix af aloe vera fra vores aloe vera-plante blandet op med kamillete. Hun klør den stadigvæk, og jeg er lidt i tvivl om hun gør det førdi det klør, eller simpelthen fordi hun synes det er lækkert

For det andet: Hun er skimmel, og den nederste del af hendes hale er GUL! Og den vil jeg selvfølgelig gerne have hvid. Jeg har prøvet: kartoffelmel, chlor, blå biotex, blue hors white matiné shampoo, sæbespåner osv.

Er der nogen der har et vidundermiddel? Jeg er bange for at man nok skal ud i noget blegning, og har før hørt om en eller anden blanding - var det nogle dele vand + nogle dele brintoverilte, eller?

Selvfølgelig er det kun spidsen (de sidste 20-25 cm) af halen der skal ordnes, så hun får naturligvis intet af det stads på dig. Er det muligt at få den nogenlunde hvid igen?

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv blækshampoo!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 15:40

Jeg bruger selv en amerikansk en der hedder noget med Mustang. Den er meget drøj og meget effektiv. Webshoppen jeg købte den i er desværre lukket, så du skal nok prøve en af de butikker der handler med Western udstyr.

I øvrigt er det også en god idé at klippe halen, så den ikke går helt ned til kodeleddet.

Ved ikke lige hvad man kan gøre ved kløeproblemet. Prøv evt. Aloe Very Vetspray!

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:38

Tak for dit svar.

Det kan være jeg må prøve at bruge sådan en shampoo. Det er noget med at der er blæk i, ikke?

Hendes hale går nærmest kun til haserne, så hun ser ret sølle ud. Hun har heller ikke meget man.

Så ingen prægtig araber med stor flavrende hale og man her :D

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

rød biotex
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 21:35

som jeg skrev i min tråd; kogende vand og flydende rød biotex og så i blød (y)

er den meget beskidt skift evt vandet en gang og start stadig med kogende/kogt vand :-)

og slut af med kartoffelmel ;-)

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider