Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bule i svælget
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:24

har her til aften opdaget en "bule" nærmest mellem kæbebenene på min hoppeplag på 2 år... hun virker ikke smerteplaget når man trykker på den og har ingen andre symptomer, hverken feber ell andet...hun virker frisk og fræk som hun plejer. hvad kan det være??

0
0
Svar på denne tråd

har hun ikke hostet?
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:56

for det har min og hun kan godt hæve lidt der også,min dyrlæge tror det er noget allergi :(

jeg er ligeglad hvad folk tror,når bare jeg selv kender sanheden

0
0
Svar på denne tråd

hun har
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:11

givet et host eller to, men over den sidste uges tid, og det var nærmest som om hun havde noget galt i halsen...

"mor" til Jack og Sigurd...

0
0
Svar på denne tråd

det lyder meget som det samme
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 07:39

men få fat i en dyrlæge det er jo ikke sikkert det er det samme:)

jeg skal sørge for der er god udluftning i stalden og vande hø osv og se om det hjælper :)

0
0
Svar på denne tråd

Kan være..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 08:23

Kværke?

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

få dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 09:02

Få fat i en dyrlæge - det kunne være kværke. Det er en nasty sygdom og den smitter! Det er slet ikke sikkert det er det, men hvis det er, er det afgørende at du får hende behandlet hurtigst muligt.

0
0
Svar på denne tråd

der plejer som regl at
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 10:44

komme gult/grønt snot ved kværke.

og feber

0
0
Svar på denne tråd

der har
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 15:55

slet ikke været hverken snot, feber, og kun 2 enkelte host over en uge... hun virker som sagt fuldstændig som hun plejer.... i morges var bulen lidt mindre end i går aftes.. mon det kan være insektbid??

"mor" til Jack og Sigurd...

0
0
Svar på denne tråd

Kirtel
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 19:42

Der sidder en kirtel mellem kæberne der godt kan hæve og blive hård. Som regel har det ingen betydning hvis hesten ellers har det fint. Den kirtel er med til at bekæmpe sygdomme, så hvis den har lidt i kroppen kan denne kirtel godt hæve lidt.

0
0
Svar på denne tråd

det samme her
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 21:11

Jeg har også en med samme symptomer som din og også uden hoste snot eller andet. Og han er frisk som han plejer. Min dyrlæge kiggede på ham da de var ude at håndprøve hopperne. Han sagde det er lymfekirtlerne der kan hæve ind imellem hvis kroppen arbejder på noget, fx at stoppe en evt kommende forkølelse, Han sagde så længe der ikke var gul snot eller der gik hul på den så var der ingen farer på færde. Min hans skifter også str fra dag til dag.

MVH Tina

Til Salg:

- Super hingsteføl. F: BH Doolittle, MF: Solos Landtinus, MMF: Primus AA. Nr 8 ved BH følchampionat 40000,-

-Hoppeføl. F: Zardin Firfod, MF: Solos Carex, MMF: Leandro. 25000,-

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 17:16

for jeres svar...det gir mig meget ro i sindet... det er nok de færreste som har råd til at "kaste" sig over en dyrlæge, hver gang der er den mindste smule...især når hesten ellers er frisk...:)

nu synes jeg godt at jeg kan se tiden lidt an, uden at have vildt dårlig samvittighed....tak;)

0
0
Svar på denne tråd

min har det samme
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 14:15

Hun har haft det hele sommeren.. dyrlægen sagde det ingen betydning havde og den godt kunne "falde" ned så man kan se den .. en anden fra stalden har det samme med hendes og hun siger at hendes får allergi om sommeren.. Min hest har intet fejlet og den genere hende overhovedet ikke .. (: så synes det er spild af penge at ringe efter dyrlægen .. vent til en anden måske skal og du lige kan høre eller du virkelig skal have hjælp, for jeg tror helt bestemt ikke der er noget galt .. (:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 00:37

hejsa..

dette har Max også lidt on/off af gennem sommerperioden.. og så var der tilfældigvis en annonce i Equipage om det..

nå hestene går på døgnfold, og græsset begynder at være bidt ned, kan hestene komme til at spise nogle græstyper de ellers normalt ikk vil spise, og dette kan føre til en slags græsallergi som gør at hestens svælg hæver, de bliver hverken ømme, eller generede af det, det er bare knap så pænt, og har ikke nogen videre betydning..

håber i blev klogere :P

^*~ Nadja & Max ~*^
.:* Nu med den skønne Max Nobel *:.

- en rigtig rytter behøver ikke pisk og spore.

- en rigtig rytter RIDER sin hest i harmoni, dyr og menneske imellem!

0
0
Svar på denne tråd

hævelse
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 19:51

Hej minsigurd

Du kan tage det helt roligt, min vallak plag på 2½ år er hævet i mellem kæbebenene meget tit og jeg har spurgt dyrlægen flere gang om hvad det er, og han siger det er fordi de er så unge og ikke rigtigt har nogle antistoffer i sig... Det er altså antistoffer der danners ved denne hævelse, men jeg kan sagtens forstå din bekymring...

Jeg er også ved at være ret træt af hævelsen men der kan åbenbart gå meget LANG tid, vil tro min har haft den i ½-3/4 år:-(

Mvh. Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider