Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Salvimin grøn? Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 17:55

Hej.

Jeg har overvejet at fodre min traver med Salvimin grøn, med noget andet, dog ikke korn, da jeg ikke er den store fan af det. :)

Men har i et godt forslag til hvad jeg ku blande det med, han kommer til at få 8-10 kilo wrap.

Overvejede at bruge linamix og lucerne.

Men havde også lidt kig på grønpiller, men da jeg ikke har mulighed for at fodre selv, kan jeg ikke opbløde dem til hvert måltid. :) Ved ikke hvor længe de kan stå og være opblødte?

Nogen gode forslag?

Det skal siges at han spiser ALT med stor glæde, så længe det lugter lidt at mad, så er han klar. :)

Også har jeg regnet lidt på det og salvamin er faktisk et billigt alternativ i forhold til færdige produkter. :)

Venligst Christine

Opstalding tilbydes på gods omkring Nyborg. 3 ledige bokse. Kontakt mig for mere info og pris. :)

0
0
Svar på denne tråd

vi har brugt
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 20:17

salvimin grøn sammen med fri adgang til hø, 1-2 kg lucerne alfalfa og gullerødder...og så har vi suppleret med lidt hel havre til de heste, der har arbejdet hårdt. Det har fungeret super i flere år. En enkelt hest tabte sig lidt, så den gav vi lidt soyaolie oveni.

0
0
Svar på denne tråd

Salvimin
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 21:39

Jeg fodrer med Grøn Salvimin, lucerne, linamix og hø (og græs)....det har jeg gjort i mere end et år nu, og det fungerer rigtigt godt.

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 21:59

jeg fodrer med salvimin grøn, roepiller/grønpiller og lidt lucerne.

jeg opbløder roepiller/grønpiller i varmt vand (det varmeste der kan komme ud af hanen) og det tager kun ca. 30 til 45 min. før det er klar til at give. og så er det lidt lunkent som de gerne vil have.

Jeg kan dog se at grønpillerne opblødes noget før roepillerne, men det bliver noget smattet mos noget uden roepiller syntes jeg.

og det er alm. roepiller jeg bruger, ikke speedy beet eller noget andet lignende.

I koldt vand går det dog noget længere tid med opblødning, vil tro mindst et par timer

0
0
Svar på denne tråd

Manga tak.. :)
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 18:46

For hjælpen.

Jeg har leget lidt med "sundhest" foderprogrammet og i følge planen skulle han være dækket ind med hans 8 kilo wrap altså i forhold til FE! følge programmet skal han ha 4,3 FE for vedligehold for 500 kg hest (Tror dog ikke han vejer så meget), og i hans wrap kommer han til at få 5,3 FE. Hvilket kommer til at passe meget godt når han nu også bliver redet. :)

Derfor er min beslutning faldet på at prøve racing minerals (150 gr daglig) lucerne som fylde og evt. olie for at holde huld, hvilket jeg tvivler på bliver et problem, da han er nem at fodre på. :)

Det giver også en meget billig foder økonomi pr måned. ca. 160 kr om måneden alt efter hvor meget lucerne jeg giver ham, så bliver det da bare ikke billigere. :)

Dog ved jeg ikke med hans protein behov om det så bliver dækket ind eller om evt. tildeling af soyaskrå kunne være en mulighed? eller andet produkt? :) Linamix måske?

Venligst Christine

Opstalding tilbydes på gods omkring Nyborg. 3 ledige bokse. Kontakt mig for mere info og pris. :)

0
0
Svar på denne tråd

Varmeste vand...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2009 08:26

Det varmeste vand fra hanen er da langt fra bakteriefrit. Man bruger heller aldrig varmt vand fra hanen i madlavning.

Skal vandet være varmt, så kog det først..

-Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hvor meget af hver??
Forfatter: 
Dato:  29-08-2009 17:37

Jeg ville nu heller aldrig benytte varmt vand fra hane, pga bakterie, der er vist også noget om roepiller og varme, de gærer = syg hest.

Til maja1981.

Hvor meget giver du henholdsvis af salvimin grøn, roepiller/grønpiller og lucerne.

Jeg overvejer nemlig at skifte til roepiller og lucerne, men har måtte erfarer at mine heste ikke er vilde med roepillerne. Min ene hest må ikke få sukker.

Mvh Anne kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider