Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

grissebassehest - hjælp søges!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 21:05

Min hest gøder op ad væggen!

Jeg har en hoppe på 4 år, som har en meget uhensigtsmæssig toiletvane. Hun bakker simpelthen op i væggen, inden hun gøder og undlader endda at løfte halen. Det resulterer i, at hest og væg konstant er sovset ind i møg - bvadr! Hun trænger konstant til at blive vasket.Jeg har haft hende i godt et år, og det har været sådan hele tiden.

Hun klør ikke hale, har ikke orm og fungerer i øvrigt godt.

Hvis hun står på staldgang, er på fold eller bliver redet er der ingen problemer.

Jeg har prøvet at bygge en "kant" af spåner og hænge bolde op i boksen for at forhindre, at hun bakker ind i væggen - begge dele uden den ønskede effekt.

Hvis nogen kender til denne spøjse og temmelig klamme adfærd eller har en god idé eller et godt råd, så skriv endelig.

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Det er netop
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 00:39

en meget renlig hest, der gør sådan ;-)

Jeg vil anbefale, at du sætter et brædt med nogle afstandsklodser ca 25-30 cm fra væggen et lille stykke under numsehulshøjde :-P

Så vil hun godt nok stadig skide op ad væggen, men det vil hverken ramme væggen eller hende selv (y) Og det er virkeligt let at muge hos den slags heste (y) (y)

Hvis du er bange for, at hun kan hænge fast i det, kan du jo lade brædtet hænge i nogle ophæng i stedte for at skrue det fast, så det bare falder af, hvis hun klør sig i det ;-) Det kan naturligvis være hun æder det, så brug ikke trykimprægneret eller malet træ ;-)

Sådan gjorde vi engang med en hest, der sked i sin vandkop (meget værre :-( ). Vi anbragte en ring af en stor gummislange rundt om vandkoppen, så pærerne faldt ned foran vandkoppen (y)

Det virkede fint :-)

:-) fra NinA

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

Billig boks ledig hos os i 3330 - nord for Lynge :-)

Mine ridemæssige mål står beskrevet i DRF's

'FORDRINGER I DRESSUR & BEDØMMELSESGRUNDLAG' (2001)

www.epona.tv (y)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 15:53

Jeg har en hest som gør det samme, men det har endnu ikke lykkedes mig at finde en/ nogen som kan give mig en forklaring på hvorfor hun gør det jeg købte hende da hun var 14 mdr. og der gjord hun det og gør det stadigvæk og nu er hun 4 år.

Hvad er et liv uden heste
0
0
Svar på denne tråd

Skøn vane...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 17:22

Jeg var som barn den lykkelige "ejer" af en kat. I pony med nøjagtig samme vane.

På et tidspunkt var han opstaldet et sted, hvor der i boksen, var et vindue uden glas isat... Vinduet sad lige i "rette højde" og bortset fra våde plamager, var der aldrig andet at finde i boksen...

Til gengæld, havde han sin helt egen lille private mødding udenfor!

På dette opstaldnings sted, skete der heldigvis ikke noget ved det, da vinduet ikke sad til den "pæne" side af bygningen... men ellers vil det måske ikke altid lige være det mest hensigtsmæssige... for kønt er det jo ikke ligefrem...

(l*****, blev, selvfølgelig fjernet hver dag)

- Måske nogen kender denne skønne pony, - jeg har tænkt på ham mange gange siden min far valgte at sælge ham...

Navn: Beauty Borran - ca. 140 stg. - brun (stikkelhåret) + blis - meget smuk pony, muligvis araberblanding... dressur/spring...

Hvis han lever endnu, vil han i dag være 24 år...

- Man kan jo aldrig vide, vel?

Mvh. Lone...

NB. Jeg mener også, at det bare er en dygtig hest du har der!!!

Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 07:27

Jeg må tilstå at jeg har svært ved lige at gennemskue hvordan hesten er renlig når den står smurt ind i gødning bagefter, det kan da ikke på nogen måde være behageligt for den.

0
0
Svar på denne tråd

Renlig
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 08:37

Den er jo renlig på den måde at den forsøger at lægge sin afføring uden for boksen, så den ikke kommer til at ligge i det. At den ikke får løftet halen er så uhensigtmæssigt.

Vi har også haft sådan en vallak, det lå i vinduskarmen, i vandkoppen, på rækværket ind til naboen og så lige smurt op og ned af væggene. Men selve boksen var pæn.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Renlig grisebasse
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 20:05

Jeg holder ca. 50-60 cm af gulvet ved bagvæggen helt fri for strøelse. Mulerne er søde til at lave bunkerne på det fri stykke gulv, Aslan er bedst til det, men det bliver bedre og bedre med de to andre også.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

• Chokodullen Marabou
  • Minimulen Sorte Arnold
  • Lånebassen Aslan

Dyt dyt skal vi byt'?

H: Greenguard mundkurv str. Full.

Ø: Greenguard mundkurv str. pony

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  29-08-2009 15:16

Hmmm.. det lader desværre ikke lige til, at det er noget kræet vokser fra, men rart at høre at min grissebasse ikke er den eneste. Jeg går i tænkeboks og prøver at udtænke en eller anden Storm P.-konstruktion der måske kan skåne både hestebagdel og væg fra de store mængder møg. Staldens udlejer er bare desværre ikke så glad for meget "byggeri" i boksene, så hvis nogen har flere forslag og gode ideer til løsninger eller allerbedst hvordan man måske kan vænne hesten af med sin dårlige vane, så hold jer endelig ikke tilbage.

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Selvrensende hest
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 10:58

Du stiller da bare en trillebøre i hjørnet hvor hun skider. Så kan hun ikke nå tilbage til væggen, og pærerne lander i børen, lige til at køre ud, det er da smart

Ej, det var bare for sjov, men måske en murebalje i hjørnet kan gøre det. Det kan selvfølgelig være den tager for meget plads.

Dejligt føl til salg.

Se min profil.

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider