Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tisser meget??
Forfatter: 
Dato:  12-05-2004 10:13
Er jeres heste begyndt at tisse meget efter de er kommet på græs?
Jeg synes min hoppe lader vandet RET ofte i øjeblikket. Nu gør hun det faktisk hver gang vi er ude, og det har hun aldrig gjort før. Jeg er klar over at hun jo nu får en masse væske med det friske græs, men jeg overvejer jo om hun evt. skulle have fået en mindre urinvejsinfektion.
Hun er glad og frisk, og virker ikke besværet når hun tisser, men man undrer sig jo lidt alligevel... synes ikke det har været så udpræget de foregående år hvor hun er kommet på græs.... nogen der har erfaringer??
Mvh. Mia
Charme er at få svaret "ja" uden at have stillet noget bestemt spørgsmål

Albert Camus

0
0
Svar på denne tråd

Det er græsset
Forfatter: 
Dato:  12-05-2004 10:50
Min + de andre i stalden gør det også meget nu efter de er kommet på græs.
Så det er ikke unaturligt.

Men hvis hun er øm når hun gør det, eller hele tiden prøver men ikke rigtig kan, så kan det godt være en infektion.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

tisseri....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2004 12:23
Ok, takker :-)
Jeg vil holde lidt øje med hende, for som sagt synes jeg det er mere end de foregående år, men hun virker jo "normal" v. vandladning. Jeg tror jeg giver hende lidt tranebær for en sikkerheds skyld :-)
Hilsen Mia

Albert Camus

0
0
Svar på denne tråd

blærebetændelse..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2004 09:58
Hey..

Prøv at tjekke om hun er øm når du trykker hende på pagparten, hvis hun er det, så kan det være blærebetændelse og jeg ville få dr. dyr ud for at kigge på hende!

Maria
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2004 21:31
Hej Hej....
Jeg passer en hest, der i en periode har tisset meget, og hvor han stoppede og skulle tisse, men der skete ikke noget, og sådan gjorde han flere gange, indtil der rigtig kom noget.
Han begyndte også lige pluselig at sætte i galop, når man f.eks. bare skridtede rundt på ham.
Vi fik ham så tjekket af en dyrlæge og han sagde,at det er et udbredt problem for vallaker, for når de ruller sig kommer der meget skidt ind, det sker ikke med hingste for de har et eller andet som nærmest stopper for skidtet, men det mister vallaker ved kastrationen.
Så der var kommet en urinvejsinfektion, det var derfor han satte i galop, det var fordi det trykkede, og måske kan det have gjort ondt.
Så måske er det derfor at den stiller sig så'en op og tisser hele tiden.
Det kan også være fordi den mangler jern, det havde jeg også en pony, som gjorde, ved det ikke men det var bare nogle foreslag.
mvh. Lise og Rikke.....
0
0
Svar på denne tråd

tørt græs
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 01:14
jeg synes ikke de tisser mere end normalt - men de tisser altid "meget" og helst oveni det halm de får lagt ud til at spise af ;-).

Men de er også først ved at blive tilvænnet græsset og går der 2 timer på nuværende tidspunkt.
Det mærkelige er at - når de kommer ind fra græsset står de nærmest i kø ved vandtruene....
Altså de kan altid gå derhen, men de gør det ikke når de kun går på græs så kort tid, så bliver de nede på græsset, men når de så kommer op , er de som sagt helt enormt tørstige allesammen.... lidt underligt 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Infektion
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 10:02
Jeg har fået hende tjekket, og hun havde en mild infektion i urinvejene, så vi går igang med behandling.
Det er ikke alvorligt på nogen måde, men jeg synes jo nok at hun var lidt anderledes end hun plejede :-)
Hilsen Mia

Albert Camus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider