Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kedelige hove
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 11:14

Jeg kom lige forbi en bekendt- og han sagde om en af hoppernes forhove- at de så "mærkelige ud"- og det gør de. De vender opad, er flossede yderst og ser flade ud- så jeg spurte, om hesten havde været forfangen. Men det har den ikke. Baghovene er pæne nok- men alle 4 hove har 2 cm hvidt horn helt øverst ved kronranden- ponien er sort. Det ser ikke normalt ud.

Hingsten har også kedelige hove- det ligner han er ved at få en hovkløft på h. for.

Jen anbefalede- at de fik fodbad i vand og olie. Det gør vel ingen skade- og måske gavn.

Smeden kommer i morgen. Jeg skal alligevel til grisefest på fredag- hvor heste-ejeren er med. Råd?

Hoppen (hopperne) er højgravid(-e)- men hende med de slemme hove er mest gravid.

Han har ikke meget forstand på det- ellers vil han vel ikke spørge mig. Jeg tror, han er bekymret for hoppen- selvom han ikke bryder sig særlig om den. Det sagde han også!

Hvortil- jeg sagde, det kan den jo ikke gøre for! Det var en rar lille pony, der gerne ville nusses på næsen.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 søde killinger.

Stuerene- går på bakke, spiser fint.

1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds.
2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun).
Salgsklare om 2 uger.
0
0
Svar på denne tråd

det kan jo
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 11:21

være et spørgsmål om de får det en hest- endda drægtig hoppe kræver nræringsmæssigt af vitaminer, mineraler og tilskud mv?

måske en biotikkur kunne gøre underværker- den tager jo dog lang tid om at vise sin virkning da ny hov skal gro ud. Det har vores brug for hver vinter til om sommeren har jeg måtte erkende.

Det er jo bare at spørge smeden hva denne tror og mener- hører hans evt bud. Ellers en dyrlæges.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

Foder...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 15:36

Jeg vil gætte på, at det er foderrelateret.

Enten er der lavet et foderskifte eller også har hoppen ændret behov uden at foderet er blevet tilpasset.

Overgangen mellem den alm. farvede hov og den øverste hvide kant, kan være et tegn på, hvornår der er sket et skift i foderet. Ofte kan man se på en hestehov, når der er sket et større foderskift, det viser sig som en kant på hoven, et farveskift eller lign., som betyder, at noget har påvirket hovene indefra.

Det kan altså dermed være et tegn på, at hesten ikke får det optimale foder eller ikke kan udnytte det nuværende foder optimalt.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg på
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 16:50

De går på en ret nedbidt mark- hvad de får af foder- ved jeg ikke. De var pæne nok i pelsen ikke for tykke/tynde- men ejeren snakkede om, at han ikke kunne få hø, der hørte jeg ikke lige så godt efter.

Jeg troede bare de flade hove var forfangenhed? Baghovene var fine nok- bortser fra de 2 cm hvidt.

Stakkels tøs- hun lignede en, der foler indenfor højst 14 dage.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 søde killinger.

Salgsklare om 2 uger.
0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 17:11

Smidt en annonce på- at jeg køber hø- højst 1500 leveret. Er det for lidt? Det erjo ikke mine heste- men det er synd for dem. Og de penge ser jeg aldrig igen.

Bare de får hø.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 søde killinger.

Salgsklare om 2 uger.
0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 06:38

nej jeg sys det er flot af dig. Det er jo ikke dine dyr. Men det er vel egentlig osse lidt synd at gøre det for de får vel ikk noget når det du køber er brugt?? Så er det jo lige vidt.

Flade hove kan osse komme af forkert fodring/næring, slidte og ikke ordentlig passede hove (smed) etc.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider