|
|
| Kan heste tåle mirabellaer? |
|
|
Hej! På den fold min hest går(sammen med 2 andre) er der to mirabellatræer som står lige ved siden af hegnet, og derfor falder der self. mange af dem ned på jorden på folden. Ligeså snart hestene bliver lukket ud farer de hen og spiser af dem. Men der er jo sten i dem, og kan de overhovedet tåle dem? Min hest knaser stenene, men er det godt for dens tænder? Bør vi sætte et hegn op så de ikke kan komme til dem?
Mvh. Anne ***
Tora & Lokka<3 Mine to dejlige tøser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mirabelle |
| Forfatter:  |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
| Dato:  |
20-08-2009 22:37 |
|
Vores har et mirabelletræ på folden og de æder en del af dem. De har ikke været syge og tænderne har heller ikke taget skade... 
R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 08
R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 09
At begynde en gerning i vrede, er at gå til søs i storm.
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har tænkt det samme |
|
|
Vi har også en blommetræ på folden som hestene gladeligt spiser af. Bortset fra lidt tynd mave er der ikke sket noget. Jeg er dog noget bekymret for de sten der er i.
Hilsen Christina med Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)
Venter Fassbinder føl maj 2010.
3-4 vær lejlighed søges i KBH fra oktober. Husleje max 8500;
Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og de andre. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ork ja |
Muttemor |
21-08-2009 07:04 |
|
vi boede engang på en stor gård med masser af mirabelletræer på ponyfolden. - den ene shetter formåede simpelthen at stille sig på bagbenene, plukke mirabeller OG spytte stenene ud. Det lyder fuldstændig latterligt, men sådan gjorde hun.  Hun elskede bare de mirabeller, og der var masser af græs. Blev ikke syg af dem.
Registreret minishetlænderhingst søges til bedækning af shetlænderhoppe. Specielle farver søges - ikke sort. 3-års angloaraberhoppe sælges. Tilridning igang, super temp.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enten er mine |
|
|
heste meget kloge ellers gør jeres sikkert det samme: Mine spytter nemlig stene ud. Om de kommer ud alle sammen ved jeg jo ikke men jeg kan tydeligt se at når de har gumlet på mirabellerne så dumper stenene ud lidt efter lidt. Så jeg tror ikke I skal bekymrer jer for meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spytter stenen ud |
|
|
Mine spiser også mirabeller og spytter kernen ud.
De har ikke nogen mirabelletræer på folden, men nogle gange står de under vores æbletræ-plantage. Vores små shettier stejler tit for at tage de æbler der hængere på træerne, men de gider i hvert fald ikke tage de 1000 der ligger på jorden... Det er lidt sjovt, men også irreterende når de plukker vores æbler...
Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tror jeg! |
Camilla (Felur) |
21-08-2009 07:58 |
|
For et par uger siden, der måtte et mirabellatræ lade livet. Et par kæmpe grene blev smidt ud til hestene og jeg siger jer: sikken et syn! Hestene flokkedes som fluer om en l*rt og der gik ca. 20 minutter, så var alle grenene skrællet for blade og bær  Jeg bruger mirabellaer som godbid, når jeg henter hesten på folden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay godt! |
|
|
Nu er jeg rolig igen 
Mvh. Anne ***
Tora & Lokka<3 Mine to dejlige tøser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Erfaring som alle de andre... Min plag går på en fold hvor hele den ene langside kun er mirabella træer, vi ryster bærene ned til dem hver dag, og de flokkes om dem, smasker, snasker og smovser i bær  Og når de er færdige ligger stenene på jorden, -og i vandkarret! Jeg frygtede lidt at han ville få dårlig mave, men det er slet ikke tilfældet. Den gamle derimod vil helst slet ikke røre bærene.
Med venlig hilsen Pernille Lykkelig ejer af to skønne frederiksborgmuler Zagro Brentedal aka Onkel Morfar & Sir Arthur Nielsbogaard aka Lillebror
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm.... |
|
|
så er mine heste åbenbart ikke helt så langt fremme i skoene - for de æder det hele, nogle af stenene bliver knast men jeg finder også hele sten i pærene.. Jeg var simpelthen nødt til at indhegne hvor der er flest træer, for min hoppe stod en dag med ondt i maven og det eneste jeg kunne finde frem til af årsag var mirabellerne..
Kristina
Wraphø 2009 Vil du sikre din hest´s grovfoder vinteren over, så reserver nu, vi laver 2. slæt i 40-50 kg baller!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mirabellaer |
|
|
Der hvor jeg boede før, havde vi disse træer hele vejen langs den ene side af folden og hestene åd lystigt om sommeren i mange år. Og det er der aldrig sket noget ved. De stopper nok hvis de får ondt i maven *S*
*Kimmie*
Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden: Alle tror de har fået nok...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amygladin |
|
|
Blommesten indeholder amygladin som f.eks er farligt hvis børn spiser det. Har også hørt fra en veninde i Italien at de ikke er særlig sunde for heste - så mine får dem kun når stenene er pillet ud. Måske nogen herinde kan finde noget om amygladin - jeg har prøvet at google det men uden held - finder kun en masse faglige dokumenter på engelsk. /Lisbet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
For to år siden gik min vallak og spiste de gærede blommer der lå på jorden på hans fold. Han lignede faktisk en der havde fået for meget at drikke hehe. Vores miniature plag er helt vild med alle slags blommer og kirsebær, han kan ikke lide æbler og brød, men blommer mums, så spytter han også stenen ud. Der er ingen af vores der har taget skade, så tror ikke de er farlige at spise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt .. (: |
|
|
Min syntes også at de er så lækre, men var bange for om hun kunne tåle de sten så jeg har stået og bidt stenen ud for hende .. heeh ..(: Så kan hun vidst godt få hele mirabellaer istedet for det luksus .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift :) |
|
|
Min pony, har også et Mirabella træ på folden.. Hvilket hun synes er rigtig fedt.. Hun spiser og spytter stenen ud.. ?? jeg har ikke set nogle bivirkninger overhovedet.. Hun er hvis glad for noget sødt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|