Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fluenet, ødelægger øjnene?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 19:12
Hej.

Jeg mindes at jeg for ikke så lang tid siden skimtede over et sætning hvor der stod at de dersens flue-pande-bånd-net-ting ødelægger hinden i øjet, eller sådan noget?

Og nu hvor der begynder at komme fluer, og de plejer at irritere Lokka MEGET, og derfor vil jeg gerne give hende et på- MEN self. ikke hvis det ødelægger hendes øjne!

Derfor, må jeg bare vide det?
:) Knus Anne(Lokka) :)

-----------

Love U Elliot
0
0
Svar på denne tråd

???????
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 19:42
nej et fluenet øddelægger ikke hinden på øjne,
min har haft det på(har ikke lige nået at få sat det på igen )men du har ikke fået øddelagt sine.
håber at mit svar kan hjælpe dig.
:-DSønderhøjgård
Tasja og Smut er de dejligste hopper.
:-D
friends we are
friends we bee
friends forever you and my
0
0
Svar på denne tråd

Undrer mig også
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 20:46
Havde også læst at det skulle ødelægge hornhinden i øjnene, men det kan jeg ikke helt forstå. Min hoppe gik med et ganske almindeligt fluenet på grimen sidste år, men en dag så smed hun den. Da jeg kom dagen efter, stod hun det ene øje løbende. Det måtte bades i kamillethe før det blev ok igen. (men det skulle vist også være farligt for øjnene, hmm) Savannah var GLAD for at have hendes på.

Hilsen Anne & Savannah!
0
0
Svar på denne tråd

Mærkeligt.....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 22:51
Min har meget ofte fluenet på hele forår/sommerperioen, og har aldrig (7-9-13??!!!) haft problemer.
Hun går normalt aldrig med grime på folden, men når insekterne er fremme så får hun fluenet på - og det er helt uundværligt fordi hun ellers lynhurtigt får alvorlig øjenbetændelse - hun bliver også utrolig meget irriteret af fluerne/mitterne, så vi kan ikke leve uden!!!
Hun er umulig at ride uden når der er flest insekter, så jeg har et sat på pandebåndet når det er.
Hun har heller ikke meget pandelok til at beskytte.

Bortset fra det, købte for nylig noget BlueHors øjenrens, det er SUPERgodt - kan virkelig anbefale det, og det ikke en gang dyrt, bare 60 kr. for en lille flaske - som er mere end rigeligt til kun hest, og det kan desværre ikke holde længere end en måned efter åbning.

Bellapigen - min bedre halvdel
;-D

Lulle Holmely, den dejligste traver og den klogeste og mest specielle hest jeg har mødt, gik til De Evige Græsmarker d. 21. januar 2004.
Ære være hendes minde.
0
0
Svar på denne tråd

Køb Weatherbeeta !!!
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 22:54
Køb Weatherbeeta masken.....den er genial !!!!

Har selv haft dumme erfaringer med fluemasker der sad klemt op af øjenlågene, og som var snasket til i øjenvand på nul-komma-nul, og så ruller hesten sig....og kan intet se for klæbende mudder...og får desuden lettere øjeninfektion.

Weatherbeeta har lavet en KANONSMART maske (hvid) med bomuldsagtigt net ved ørene, og en decideret maske i plastmateriale der står UD FRA ansigtet, og derfor ikke har kontakt med øjenlågene, OG de kan LET se ud af masken.

Og så er den endda BILLIG : 115,- ved foderstoffen (y)

;-D Marsil

{> SKOVVANG {>

....du rider, vi slider (for dig).... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2004 07:33
Mange tak for hjælpen.

Har du et link, hvis de har en hjemmeside, altså foderstoffen?

:) Knus Anne(Lokka) :)

-----------

Love U Elliot
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider