Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mærkelige fluer i ører
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 12:01
Mit gamle æsel døjer hvert år med nogle små fluelignende møgbæster.de sidder inde i ørene og hvis man gnupper dem væk bliver de mast og man kan se at de er helt fyldte med blod(mit stakkels æsels blod).Nogle dage står han meget af tiden og basker hovedet op og ned og det er sansynligvis på pga.disse fluer.Jeg kan jo ikke så godt give ham en af disse fluebeskyttere på som man kan få til heste,da hans ører selvsagt er meget større.
Er der nogle som kender til disse møgfluer,eller hvad de nu er for nogle,og som ved hvad man kan gøre for at slippe for af med dem,vil Donkey og jeg blive meget glade.
Dorte.
0
0
Svar på denne tråd

mon det
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 13:42
er mitter?
Fandt denne hjemmeside : klik her

stakkels æsel, håber du finder en løsning

Julie

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the
way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Jeg søger min. 10 tønder land...

Nye billeder fra Down Under
0
0
Svar på denne tråd

Det skal nok passe
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 17:21
at det er mitter,for de går på et engstykke,øv hvor træls,der er vel ikke andet at gøre ved det end at tage ham ind når det er værst.Ellers må jeg til at være kreativ og selv opfinde en æselørebeskytter.
Dorte.
0
0
Svar på denne tråd

Kan det
Forfatter: 
Dato:  12-05-2004 10:36
passe, at mitterne kun "overfalder" 1 hest, når der går 5 mere?
Jeg opdagede forleden, at vores ene hest havde øret fyldt med mærkelige små dyr, og da jeg fjernede dem, var der også blodigt inde i øret.
Jeg har bare altid troet, at mitter gik "til angreb" især omkring man og hale.
Venlig Hilsen
Lotte

SE GUDERNES HEST GÅ PÅ VANDET
0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2004 11:21
Jeg tror ikke at det er mitter for jeg har også nogle heste hvor de sidder inde i ørerne midt på dagen og kun på enkelte heste af dem.
Fluerne ligner mere frugtfluer bare lidt større.
Og det er kun på varme dage hvor det ikke blæser, at vi har dem, så snart det er overskyet eller blæser godt er der ingen.
Fluerne opholder sig mest i læhegnene og hvor der ellers er træer.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Fluer....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2004 22:36
Disse fluer (har hørt dem blive kaldet banan fluer) sidder i 2 af mine 4 hestes ørere, den der har mindst hår i ørerne og den der har mest....

Jeg smører dem med et godt lag af noget fluemiddel (ikke noget bestemt, skifter mellem 3 slags) inde rundt i ørerne, og det virker på mine heste....
Men pas lige på at det ikke løber ned i øregangen...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider