|
|
| Muk-muksalve |
|
|
nogen der har gode erfaringer med en effektiv salve, har en der står med muk og har faktisk ikke haft en hest nogen sinde med det problem da vi har det ret tørt her. Hvad defincere vasker i med`? Og hvad bruger i af salve`? Har haft kontakt med ejer og den har åbenbart problemer hver vinter men åbenbart også om sommeren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min hoppe fik |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
11-08-2009 00:52 |
|
også i den tørre periode vi havde i juni/juli muk på hendes bagben - hvide kode. Jeg smurte det hver eller hver anden dag med blue hors skin healer ( et ordentligt lag ) i én 14 dages tid/ 3 uger. Jeg pillede ikke i det eller vaskede det. Det forsvandt ligeså stille. Næste år må jeg huske at smøre hende med noget solcreme for jeg er overbevist om at i hendes tilfælde er det en reaktion på den stærke sol. God bedring med hesten. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kan anbefale stalosan salve el. pasta, det er meget effektivt.
Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !! Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest? Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silan-salve |
splgb ♣Gitte♣ |
11-08-2009 09:52 |
|
Jeg har før brugt silan salve med stor succes. Det kan købes på apoteket og laver en barriere mog fugt. Held og lykke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasker i det inden`? |
|
|
piller i skorperne af`? og hvad vasker i i`? VirkonS`?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stalosan |
|
|
Jeg har prøvet lidt af hvert, men da min dreng sidste vinter var rimelig angrebet og jeg ikke altid havde mulighed for at komme to gange om dagen var gode råd dyre. Jeg købe både Stalosan salve og Stalosan pasta. Man starter første dag med at vaske benet rent og nulre sårskorperne af. Dette gøres lettest ved at blødgøre dem først, med fx kopattesalve, det må ikke bløde. når skorperne er væk skal det tørre. Når benet er tørt smøres stalosan pasta på. Begge produkter binder på de bare pletter og danner en kunstig sårskorpe, det må derfor ikke fjernes igen, da man så bare forværrer. Dagene derefter skyller/børster forsigtigt snavs af og smører nyt OVEN på det gamle. Man vil efterhånden kunne se at der hvor huden er helet er der ikke noget salve/pasta. Pastaen binder på tør hud og binder derefter op til 24 timer. Salven kan bruges på våd hud men binder kun 8-12 timer. Det virker!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Madsens salve |
SHADOW 1 |
12-08-2009 11:32 |
|
Har god erfaring med at vaske med saltvand og smøre med madsens salve med borsyre. Købes på apotek.
Tag vare på din hest. Den har kun dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her er hjælp fra en der |
|
|
der har problem hvert år ( 4 hvide sokker i mudder) vask med Equine Surgical Shampoo (fås hos AtHorseCare.com) der efter smør du bare en muksalve på. og det gør du 1 til 3 gange dagligt. er det virkelig virkelig slemt så gør du det at du køber virkon s i din foderstof. vasker det og lader det side i 5 min og skylder GRUNDIGT. og kommer der efter en muksalve på
2 Bokse ledig i selvpasser stald på AMAGER. Kom uforpligtende på Englandsvej 450 eller ring på 31310089
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muksalve |
|
|
Jeg har også altid brugt Surgical Shampoo og så bruger jeg rent faktisk en creme til sommereksem, som hedder Itch Stop. Begge produkter er fra Nettex og kan ses på www.equidan.dk. Har du en hest med en rigtig genstridig muk, så kan jeg anbefale en 3-trins behandling også fra Nettex. Denne kan også ses på hjemmesiden ovenover.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lissbeth.. |
|
|
Jeg har de produkter ståendene- men det skulle være til eksem`?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv bøv.... |
NadiaG ♥Kuno♥ |
17-08-2009 10:45 |
|
desinficere med klorhexidin og smørre muksalve på der er købt i lystfiskeren. ved at man også kan smørre honning på..
3 dejlige shetterhingste til salg. Alle er hvid/brun brogede. Pinochio - 10år - 1000kr Bambi - 1år - 2000kr Pluto - 1år - 2000kr Kontakt Jeanne Jensen: 20885992
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muk...øv! |
|
|
Beauty og Dundee lider af det, desværre. Mit bedste råd er at opbløde sæbespåner i lunt vand og nuldre sårskorperne af og så bruge Blue Hors skinhealer (en blå salve) det virker, og holder snavs og fluer væk også. evt. kan du bruge en sårspray (har den i rider sport) sådan en lille flaske med noget lilla sprøjt i 
Med venlig hilsen Regitze
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lygna... |
|
|
De produkter Lisbeth skriver om er klorhexidinbaseret produkter med kløestillende effekt - derfor super til både eksem og muk !! Virkon S....med advarselstrekant på + ikke godkendt til brug på dyr. Det kommer ikke på min hest i hvert fald. Det virker fordi det slår alt ihjel - både de gode hudceller og mukken. Mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silan er godt |
|
|
Jeg bruger også altid Silan zinksalve fra apoteket, når jeg bøvler med muk. jeg har prøvet mange midler, men det her er umiddelbart det bedste, og så er det billigt. Jeg har også prøvet andre zinksalver, men Silan er den bedste.
Mvh. Dumsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laver min egen. |
|
|
Jeg har haft stor glæde af at blande min egen salve. Og den har været utrolig effektiv.
Jeg blander en tube zinksalve og en lille flaske Tea tree Oil. Efter vask med enten sæbespåner eller Midiskrub og tørre koderen, så smørre jeg et godt lag af dette på, og lader hesten stå inde natten over.
Min hest var pænt hårdt angrebet. Og da det, selvfølgelig, faldt sammen med at jeg blev opereret, og der ved ikke kunne gøre det selv, blev han kun vasket/ordnet 3-4 gange om ugen. Efter 3-4 uger var det væk. Helt væk.
Derefter har jeg vedligeholdt, ved at holde koderne helt rene, og smørre så snart der var den mindste mistanke om muk. Selv de mindste sår blev behandlet med det samme.
** Trine **
Ejer af: Nydam's Mr. Milan Ejet af: Frosti - Hustyrannen
Jeg har billeder af stort set alle varmblodshingste, både nuværende og gamle. Også udenlandske. Skriv hvis du mangler billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo de fleste muk |
|
|
salver indeholder ikke noget der minder om muk behandling fik dyrlægen til at kigge på indholdet og fik noget pencelin creme- vi har også en vallak der stod med muk fra den ene dag til den anden.. Den fik vallak - min hoppe er snart Muk fri men mangler af få de sidste skorber væk fra hov renden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange muligheder.. |
Hestefreaken 1 |
27-08-2009 12:11 |
|
...mod muk men een som der ikke er nævnt her er produktet Cavalor Lurax eller Cavalor Muddoc - Muddoc er en videreudvikling af luraxen som oprindelig er ment som et middel mod sår og rifter etc men viste sig hurtigt også at være extrem godt mod muk - Derfor blev produktet videreudviklet og heraf fremkom Muddoc ... det er virkelig effektivt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virkon S |
|
|
Ja jeg bruger så Virkon S med stor effekt - Og skal lige hertil tilføjes at det er efter anbefaling fra Dr.Dyr og går stort set ud på: Vask med rent vand. Vask med virkon. Lad tørre. så enkelt er det hos mig, og det virker  der er ingen grund til at vaske af igen da det virksomme stof i midlet stopper efter ca 30 min (er ihverfald hvad min dyrlæge har sagt):) Knus Nickie
Knabstrupperen - en race i fremgang Hugo Boss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| atamon og helosansalve |
|
|
I den helt billige og effektive ende af skalaen har jeg haft held med at duppe med atamon (konserveringsmiddel, der dræber bakterier - 12,-16,- kr i supermarkedet) og smøre med helosansalve for at blødgøre, så sårskorperne ikke sprækker og danner grobund for nye bakterieangreb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svampe- bakterie infektion |
|
|
Jeg mener at have læst at man ikke vil få nogen effekt af at bruge atamon. Dette er pga muk er en bakterie infektion og ikke en svampeinfektion. Atamon hjælper vist kun til at konservere marmeladeglas mod gær og skimmelsvampe . Mvh Dumsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cavalor Mud-Doc !! |
|
|
Følger man vejlednigen vil jeg så godt som garanterer at mukken er væk på en uge, ved at produkett er grundigt gennemtestet og sendt på markedet efter opfordring af de proffer der har testet det (heriblandt Anky) Skriv til mig hvis du vil hører mere om mine erfaringer med produktet 
Helene W
http://www.hmhn.dk
3 års hoppe med papirer sælges; 15.000,- 1 års hoppe F. B.H. Develino Mf. Solos Carex sælges; 30.000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|