Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vinterfodring
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 14:42

Jeg er så små begyndt at overveje denne vinters foder til de firbenede. Da vi efterhånden har så mange forskellige af slagsen, vil jeg gerne prøve at gøre det nemmeste for mig selv, desuden har vi lige et par ponyer som er mega kræsne og alle er iøvrigt nemme og fodre på.

Jeg har derfor i et stykke tid leget lidt med google og fandt på et tidspunkt et produkt der var en blandning af lucerne og roepiller (det vil sige det er jeg næsten helt sikker på). Nu kan jeg bare ikke finde det igen...

Jeg synes det lød super smart da min svigermors shetlænder er verdensmester i frasortering af Travo, jeg har derfor, specielt til ham, købe BH Feed Complex.

Jeg fodre i forvejen med lucerne for at give tyggetid og så var det jeg tænkte at hvis der nu var roepiller i, kunne han vel næppe sortere det fra længere og jeg behøvede ikke længere at have to slags vitamin/mineral blanding i stalden.

Er jeg helt gal på den???

Skal jeg købe det hver for sig??? Tænker lidt på pris, holdbarhed osv...

Eller skal jeg fortsætte med BH Feed Support til vores lille verdensmester???

Til salg for avler:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 23:37

købe roepiller og lucerne piller og blande selv og sætte begge dele i blød. Du kan blande roepiller og alm. tørt lucerne. Du kan blande travo rundt i roepiller, så de bliver våde inden udfodring eller du kan fortæstte med BH FS. Der er masser af muligheder.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Fibre beet
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 07:33

Kan det være Fibre Beet som du er stødt på? Jeg syntes, at det er et super produkt og min hest kan godt lide det

FIBRE-BEET består af mikroniserede (varmebehandlede) fibre

fra sukkerproduktionen, hvor sukkeret er fjernet, lucerne og havreklid. Der er dog ikke tilsat vitaminer/mineraler, så det skal der suppleres med.

Du kan læse mere om det på Brogaardens hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

grovfoder
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 07:48

vi giver vitaminer+mineraler osv i så lidt krybbefoder som muligt men til gengæld hø og wrap til "næsten" fri ædelyst.

Velbjerget hø i minibig sælges

1.slet. ikke brugt til afgræsning, hestegræsblandning.

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 11:42

Jeg vil gerne prøve med lucerne (som jeg allerede bruger) og roepiller, da jeg som nævnt har et problem med svigermors pony som sortere vitaminer og mineraler fra, og jeg vil helst slippe for også at ha 2 slags vitamin i stalden, har i forvejen flere slags foder, da da vi efterhånden har så mange forskellige typer heste/ponyer som bliver brugt til meget forskelligt.

De får i forvejen tørt wrap og har adgang til halm som de går på.

Til salg for avler:

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

St. Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 18:45

Hvad med at prøve Naturmüsli fra St. Hippolyt? Det er lækkert müsli - de skal ikke have særlig meget og de skulle være dækket ind med vitaminer og mineraler. Jeg plejer at give lucerne oveni for at forlænge tyggetiden :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 18:50

Det har de desværre ikke der hvor jeg køber foder. Jeg har Spillers og TM til rådighed.

Til salg for avler:

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 19:06

Jeg forstår ikke helt det med at du tror du kan undlade at give vitaminer, hvis du giver roepiller?

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

St. Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 19:43

Okay det kan jeg godt se, det er ellers et super lækkert kvalitetsfoder synes jeg, og forholdsvis billigt og nemt at fodre med :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 21:11

Jeg har ALDRIG sagt at jeg kan undlade vitaminer og mineraler hvis jeg giver roepiller. Det er jo netop derfor jeg pt giver svigermors shetlænder BH Feed Complex (har tidligere skrevet support ved en fejl...sorry), han sortere simpelthen Travo'en fra, spiser det lucerne og den lille mikroskopiske klat müsli jeg forsøger at gemme det i.

Det jeg ville forsøge med roepillerne var at gemme Travo'en der i, har en ide om at det må klistre mere sammen så ponyen ikke kan sortere det fra og jeg ikke behøver ha to slags vitaminer i stalden. Har i forvejen flere slags foder, da vi har avlshopper, føl og nøjsomme heste/ponyer med hver deres behov, jeg ville derfor bare ha "smidt" et produkt ud af stalden.

Til salg for avler:

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

kræsen
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 08:09

Hvilken Travo bruger du? Jeg har en pony som nægter at spise alle de her typer med organiske mineraler, Salvimin grøn, Travo Extra - de har en speciel, meget kraftig lugt og selv i roepiller nægter han helt at spise roepillerne med mindre der er blandet alt muligt andet i - og så kan han ligeså godt få fuldfoder.

Travo-E, den gule derimod, gider han godt spise. Racing Mineral er også ok.

Men du har ret i, at de ikke kan sortere fra når det er vådt.

Men skal du i gang med roepiller istedet, så får du jo ikke smidt en ingrediens ud alligevel, bare byttet den ;-)

*

0
0
Svar på denne tråd

Flydende mineraler
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 08:28

SOm udgangspunkt er din foderplan med lucerne og roepiller jo ganske fin, hvis også du giver vitaminer og mineraler ved siden af.

Hvis shetteren sorterer sine piller fra, så kunne du jo overveje at gå over til et flydende vitamintilskud til alle hestene. Jeg har supergode erfaringer med følgende til min kræsne hest:

www.equidan.dk/DK/Produkter/ Produkter%20til%20heste/ Vitaminer%20(x9x)%20mineraler/ Selenavite%20E.aspx

Og så er du også ovre problemet med, at du skal have flere tilskud, da alle hestene kan få dette.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:45

Jeg bruger den grønne Travo.

Synes bare at BH'en er lidt dyr i forhold til, men det er da værd at overveje at smide Travo'en ud istedet og bøje mig for ponyen (det er så ikke demokrati i stalden, her bestemmer flertallet ikke, men den mest kræsne pony og den der er bedst til at sortere i foderet ).

Lisbeth ♥Figorina♥

Hvad koster det du bruger og køber du det over nettet?

pjemm

Det var også derfor jeg gerne ville ha det i den blandning med lucernen som jeg bruger i forvejen, så ville det bare være lidt en erstatning af lucernen, jeg vil nemlig helst ikke smide lucernen ud, er blevet helt vild med det.

Til salg for avler:

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

Travo-E
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 11:52

Du kunne jo også prøve den gule Travo så - det lever de faktisk fint på. Og den lugter ikke nær så kraftigt og helt anderledes end den grønne.

*

0
0
Svar på denne tråd

foder.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 20:09

Hej,

Hvorfor ikke fodre med fuldfoder? Så er det ikke noget man skal blænde osv.

Vores få HiPro hestefoder ,det er fuldfoder og så få de wrap hø(når de kommer ind om natten igen) Om sommer få de Balance (Vit/min) i hånden eller vit/min. slikbalje på folden

Hilsen Rebecca

Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok .

Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler.

Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .

0
0
Svar på denne tråd

Rebecca ♥Lady♥
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 21:34

Jeg bruger også fuldfoder til alle hestene/ponyerne, men den skide shetlænder bliver jo kuglerund hvis han skal æde de rationer som står på sækkene for at være dækket ind, derfor bliver jeg nødt til at gi ham vitaminer ved siden af.

Til salg for avler:

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

Lene .....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 08:38

Hvad er mængde du skal fodre den med pt.?(Shetlænder ?)

Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok .

Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler.

Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider