Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Møl!!!???
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 09:32

I går skulle jeg lige tjække hvor meget havre vi havde tilbage i vores tønder.

Da jeg åbner den første flyver der 50-100 møl ud...!!!

Jeg skynder mig at lukke den før der kommer flere ud, og tager tønden med udenfor.

Der åbner jeg den igen og så flyver der igen 50-100 møl ud!

Da alle mølene var væk undersøgte jeg havren. Den var helt klæbrig af alle mølæggene...

Jeg begyndte at skrabe overfladen af og smide det klæbrige havre i skraldespanden. Heldigvis var de kun gået 30-40 cm ned.

I den dybte var der stadig nogle æg, men ikke så mange som i overfladen.

Derefter undersøgte jeg også lige de sidste to tønder. De var også proppet af møl!!!???

Jeg fyldte alt havre der stadig var "ok" i nogle andre tønder og gjorde de gamle helt rene. Da tønderne så var vasket og desinfiseret kom havren tilbage i dem.

Men hvordan kunne det have været sket??? Sidste sommer da vi købte havren, fik vi det direkte fra landmandens mark. Vi transporterede havren i vores trailer, og så kom det direkte i tønderne, som blev lukket tæt.

Har i haft den samme oplevelse? Hvad har i gjort?...

Håber ikke at det sker igen, for det er noget af et spild!!!

Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

SVAR!!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:05

kom nu... svar! jeg er desperat(staves? )!!!

Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

bumbum..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 17:34

jeg ville kassere AL havren. Du kan ikke se alle æg osv. med det blotte øje, og så har du problemet igen om snart alligevel.

Jeg har aldrig haft møl eller andre uhumskheder i mit havre. Måske skyldes det for høj fugtighed i kornet. Ved det ikke 100 % dog.

Registreret minishetlænderhingst søges til bedækning af shetlænderhoppe.

Specielle farver søges - ikke sort.

3-års angloaraberhoppe sælges. Tilridning igang, super temp.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider