Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

skuffet over ny sadel :( J.C. quantum
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 14:39

har købt den her skønne sadel i brun J C Quantum. men allerede efter 14 dage er der slid mærker efter mine læderstøvler. kan det passe?

sadelmager siger det er fordi jeg ikke har behandlet den med læderfedt inden jeg begyndt og ride i den.

Cogito ergo sum

0
0
Svar på denne tråd

Sadel... slid
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 20:11

Har du købt nye stigremme og brugt dem til sadlen da du købte den?

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

&

* Stendhedegårds Dorién *

Opstaldning søges: pr. 1. oktober til 6 måneders hingsteføl. Gerne løsdrift med andre føl/plage. PÅ FYN!

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 09:13

Det burde ikke være rigtig, men jeg ved det ikke, fo jeg behandler altid alt nyt leder inden brug!!

Weatherbeeta dækkener 100g søges, se præs...

2 wintec gjorde sælges + ny knæstøtter

Se præs.

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ja alt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 13:22

ja alt er nyt på den.

Cogito ergo sum

0
0
Svar på denne tråd

Stigremme
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 13:38

Så er det nok ikke efter støvlerne der er kommet mærker, men derimod stigremmene.

Min sadelmager anbefaler nemlig at man bruger nogle gamle stigremme, der er redet til, til en ny sadel for at man ikke laver slid mærker på den.

Nyt læder mod nyt læder er ofte noget rigtig skit noget, og vil slide meget på hinanden...

Desuden vil jeg nok give din egen sadelmager ret i at du burde have givet din sadel (og stigremme) fedt inden du gik i gang med at bruge den.

En ny sadel er rimelig tør i lædret da det er nyt og nybehandlet. og tørt læder mod tørt læder er ikke en god kombination. Og at ride i en tør sadel er ligeledes ikke godt for sadlen, da den vil have nemmere til skader, revner, slid osv...

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

&

* Stendhedegårds Dorién *

Opstaldning søges: pr. 1. oktober til 6 måneders hingsteføl. Gerne løsdrift med andre føl/plage. PÅ FYN!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 13:56

Så skal det også tilføjes at JC læderkvalitet ikke er den bedste, derfor kan du nok godt forvente den er lidt sværere at holde pæn end andre mærker, af grunde de andre har nævnt. :)

FRA BIRGITTE

Med de 3 B'er
Betty, Bailey og Bingo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider