Som overkriften lyder, så er min knapstrupper pt. alt for tyk, og jeg aner ikke mine levende råd 
Han er 8 år, og ca. 1.50 i stang.
Har kun haft ham i et år, og er vant til en gammel pony, som jeg kæmper for at få til at tage på i vægt.
I vinters gik han på jordfold med fri halm til rådighed, fik godt med wrap morgen, aften og til nat, samt roepiller, en håndfuld greenpower O-grass og vitaminer. Da så han nogenlunde ud, men blev så heller ikke redet fuldt ud, da jeg var igang med eksamen og ikke havde tiden og overskudet.
Nu har jeg tiden, og han bliver redet dagligt eller longeret eller arbejdet med løs. Og han er virkelig blevet tung 
Han har af fare for forfangenhed indtil nu kun gået på græsfold om natten, hvilket vil sige fra kl. 18-21 stykker om aftenen og til kl. 06-09 stykker om morgenen. Derudover har de fået ½ time på det høje græs om dagen. Den fold som de går på er snart helt sveden af og absolut ikke grøn mere. I dagtimerne er der fri adgang til halm.
Men jeg vil så gerne have ham til at tabe sig, og har godt en ide om at det her ikke er den korrekte vej frem...
Vi overvejer om vi skal lade dem gå 24-7 på den svedne mark fra nu af og så stribegræsse dem ½ time om dagen.
Er det bedre end helt af og så halm?? Jeg er bare så bange for at han bliver mere tyk 
Kom med jeres bud... da det ikke er min mening at min hest snart er alt alt for overvægtig 
På forhånd tak for svar i en ordentlig tone... 
Mvh. Vitte