Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

For MEGET for tyk :o(
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 09:37

Som overkriften lyder, så er min knapstrupper pt. alt for tyk, og jeg aner ikke mine levende råd :(

Han er 8 år, og ca. 1.50 i stang.

Har kun haft ham i et år, og er vant til en gammel pony, som jeg kæmper for at få til at tage på i vægt.

I vinters gik han på jordfold med fri halm til rådighed, fik godt med wrap morgen, aften og til nat, samt roepiller, en håndfuld greenpower O-grass og vitaminer. Da så han nogenlunde ud, men blev så heller ikke redet fuldt ud, da jeg var igang med eksamen og ikke havde tiden og overskudet.

Nu har jeg tiden, og han bliver redet dagligt eller longeret eller arbejdet med løs. Og han er virkelig blevet tung :(

Han har af fare for forfangenhed indtil nu kun gået på græsfold om natten, hvilket vil sige fra kl. 18-21 stykker om aftenen og til kl. 06-09 stykker om morgenen. Derudover har de fået ½ time på det høje græs om dagen. Den fold som de går på er snart helt sveden af og absolut ikke grøn mere. I dagtimerne er der fri adgang til halm.

Men jeg vil så gerne have ham til at tabe sig, og har godt en ide om at det her ikke er den korrekte vej frem...

Vi overvejer om vi skal lade dem gå 24-7 på den svedne mark fra nu af og så stribegræsse dem ½ time om dagen.

Er det bedre end helt af og så halm?? Jeg er bare så bange for at han bliver mere tyk :(

Kom med jeres bud... da det ikke er min mening at min hest snart er alt alt for overvægtig :(

På forhånd tak for svar i en ordentlig tone... :)

Mvh. Vitte

Desværre uden Mira :(

Men jo stadig med gode gamle Britt :)

Og nu med skønne Joachim :)

Ka´det bli bedre ;)

Har forresten lidt blandet til salg, se billeder på præsentationen!

0
0
Svar på denne tråd

mundkurv
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 10:02

jeg ville klart prøve med en greenguard mundkurv først, den skal sidde på alle de timer hvor han går på fold med græs.

Jeg har selv brugt den med succes.

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145

Sælges:

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 10:30

Jeg har samme problem som dig. Min hoppe er også for tyk, dog har hun tabt sig lidt nu - endelig!

Jeg har mine heste på en fold med meget, meget lidt græs, hvor de får lidt hø, halm og vitaminer. De kommer kun på græs ca. 3 timer dagligt. Jeg rider nogle gode ture næsten hver dag. Det ser ud til at hjælp på hendes overvægt. Det tager dog lang tid.

Hvis jeg var dig ville jeg lukke den på jordfold eller en fold med meget lidt græs, og så sørge for at den har halm og evt. lidt hø. Så burde det hjælpe, men det tager sin tid.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 11:43

Jeg vil også anbefale mundkurv - min hest var også blevet meget tyk og han går nu på døgnfold med de små hele døgnet iført mundkurv.

Sidste år prøvede jeg også med mundkurv det ½ døgn, men droppede da han blev så frygtelig trist.

I år går han med den hele døgnet og det er han ok med - det virker som om det er nemmere for ham at affinde sig med den når han har den på hele tiden.

Kansas har tabt sig næsten 25 cm på gjordemålet siden april hvor han fik mundkurven på.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider