Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

navlebrok....!?!?!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 08:39
hej...

ville høre om navlebrok gør noget?
var lige hjemme i weekenden, og så at vores føl, på 1år, har fået noget der ligner navlebrok... er det noget der gør noget? (ved godt man skal holde øje med om det bliver m´ved med at vokse) men hvis det ikke vokser... har det så noget at sige?

MVH Brit
MVH Brit

jeg rider Dansk varmblod... {>

Da jeg ikk har andet :-P

Hvor er fister?? solgt til tommerup, eferåret 2001, læs mere her--->>
fister efterlyses
0
0
Svar på denne tråd

Vores føl fra februar
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 10:05
...har navlebrok.

Dyrlægen sagde at vi skulle se tiden an til efteråret, hvis ikke det var forsvundet dér, så skal han opereres.

Vi skulle holde øje med om han fik koliksymptomer, for så kunne det være brokken der klemte. I værste fald kan et stykke af tarmen blive "klemt af" og hesten skal aflives.

0
0
Svar på denne tråd

ok..........
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 10:07
lyder ikk så godt... får dyrlægen til at kigge på hende her om en månedstid når hun ska vaccineres... men tak for svaret... vil jeg gi videre... :)

MVH Brit

fister efterlyses
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan ser det ud..??
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 15:14
Som overskrifrtn sige. Hvordan ser jeg om det er navlebrok..?

Mvh Linda
;-D Små søde dværg hamster.. nogle hvide/lysegrå og nogle Lysegrå/lysebrun.. Skriv en besked, håber der er nogle der er interseret. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

der sidder
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 16:10
en lille knude som vel er 2cm. i diameter neden under hendes mave... lige hvor navlen sidder....
mærkede på den, fordi jeg ikk kunne forstå hvad det var, og det er ret hård...

MVH Brit

fister efterlyses
0
0
Svar på denne tråd

navlebrok
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 23:02
Har også en plag på 1 år der fik en bule, først hård derefter blød, inden for 14dage, det startede med små
stik fra fluer så der var sår, HAR haft dyrelæge, og hævelsen var lymfe som kunne være der længe.. men er blevet mindre nu.
man kan se bulen på et af billederne på min præsentation, har smurt zinksalve på, men skulle bare lade det være.. :-)
:-D
0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 09:02
ikk sådan en bule... det er en rund kugle der er derinde... håber bare ikk det er noget der her noget at sige!... men er meget sikker på det er det...

MVH Brit

fister efterlyses
0
0
Svar på denne tråd

Navlebrok
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 21:40
Vi har en DV-hingst på 3 år. Han har navlebrok på størrelse med en knyttet barnehånd. Vi har fået at vide af dyrlægen, at der ikke er nogen grund til operation, da han fint kan leve med sit navlebrok. Det afhænger selvfølgelig af, hvor stor bulen er. Hvis den er stor, er der stor risiko for, at der ligger et stykke tarm i bulen. Dette stykke tarm kan med tiden tørre ind og dø, hvilket kan give hesten store fordøjelsesproblemer.

Udfra bulens størrelse, har dyrlægen sagt, at der ikke ligger tarm i den. Så der er ingen grund til operation. Man behøver altså ikke frygte det værste, hvis man får et føl med navlebrok. Det kan bare være en skønhedsfejl.
Mvh Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider