|
|
| Hesten sorterer ? :s |
|
|
.. sine salvimin grøn vitaminer fra :S Jeg har ikke mulighed for at købe andre vitaminer eller andet foder. Han får 100gr salvmin grøn hver dag, han går på døgngræs. Jeg plejer at blande det op med hans hvidløgspulver, mageneisum, lidt olie så det hænger bedre sammen samt lucerne. MEN.. Krikken er sku god Han sorterer da alle lucernestrående fra og lader så vitaminerne lægge tilbage. Grr.. Har overvejet at hælde æblejuice over, det hjalp med at få ham til at spise sin medicin den gang han havde en hovknusning. Har i nogle forslag til hvad jeg elles kan prøve a hælde over ?
KØBES Sommer Magnus dressursadel, 16' 5 tomme, brugt, men i god stand, sort.. NY MODEL - med korte puder bagtil. Billede skal ses inden køb, mail bronto@webspeed.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
Blandede det bl.a med lucerne, linamix, tilsidst lod hun alt andet end lucernen ligge. Jeg havde mulighed for at blande med forskellige ting, det hjalp med en håndfuld naturmusli. i en anden stald var det deucavallo. Du har vel ikke mulighed for at købe et par kilo musli af en anden bare til opblanding? Et par håndfulde Strukturfoder fra dangro hjalp også fint i øvrigt. Mener det er 90 kr for 25 kg. Jeg fandt ud af, det skal helst være en musli, der "klæber" lidt til vitaminerne (ikke en tør pille/korn blanding), da min ellers let kan pille det fra hinanden. travo vil hun spise rent efter tilvænning. Men dem skal hun også nok blive træt af engang. en i stalden bruger melasse. Det skulle skjule smagen, det går fint. Lone
4 nyfødte killinger, klar til fravænning om 12 uger. Syd djurs.
Hilsen den nye lokale blå avis; Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mash ... |
|
|
Min ville heller ikke spise sine vitaminer. nu får hun dem i Irish Mash (ca. 300 g pr. dag) Så ryger det hele ned - og det endda rimelig hurtigt (Hun har altid spist meget langsomt).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| daadada... |
|
|
Du kan evt opbløde salviminen, så den bliver til en slags grød, og derefter komme det i hestens foder, og så lige blande det godt rundt 
Sælges, se præs - Wintec pro dressur m. cair - Wintec 500 dressur m. cair
Er livet ikke skønt, at leve for at være til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har gentagne... |
|
|
gange undret mig over, at der er nogle "herinde" der bruger foder, som deres hest/heste bare ikke kan fordrage... Og derfor er nødt til at camouflere smagen med alverdens andre ting! Jeg har selv forsøgt mig med RC, - men de fleste af mine heste ville bare ikke æde det, så jeg måtte finde på noget andet! Du skriver godt nok, at du ikke har mulighed for at købe andet foder... men de fleste butikker plejer da at have et større udvalg af forskellige mærker, med mindre vi taler gårdbutikker... Undskyld, hvis jeg lyder hård, men jeg synes faktisk, at det er synd for hesten/hestene, hvis deres daglige måltider, skal bestå af noget de mildest talt ikke bryder sig om... hver dag, 365 dage om året...(groft sagt)... tænk, hvis det var én selv, der dagligt skulle spise noget man ikke brød sig om... bvadrrr! Jeg er selvfølgelig godt klar over, at der kan opstå situationer, hvor man er nødsaget til at give noget de ikke bryder sig om eks. medicin og lign...
Mvh. Lone
Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffff |
|
|
Øh nu bruger jeg heller ikke foder min hest ikke kan fordrage. Det har intet problem været når han får det hver morgen i sin morgenmad med hans naturlige musli blandet i inden i kommer på fold. Men her hvor han går på sommergræs, må han INTET musli få da han bliver for fed af det. Derfor skal han kun have sine vitaminer. Han gad godt at æde dem rent og sådan en uges tid, men så gad han pludselig ikke have dem mere. Jeg tror jeg prøver at blande det lidt op med vand først og så se. Ellers er alternativt jo kun at få en håndfuld musli han normalt får når han ikke går på græs - og blande op i. Selvom jeg helst ville undgå muslien da han bliver for tyk når han os går på græs døgnet rundt. Så prøv lige at lade vær med at anklage mig for at købe foder min hest ikke kan lide ! Helt ærligt altså. Dette er så en situation hvor jeg er nødsaget til at finde noget som ikke feder at blande op med. ELlers er det jo meget nemt - muslien. Men det vil jeg helst undgå. !
KØBES Sommer Magnus dressursadel, 16' 5 tomme, brugt, men i god stand, sort.. NY MODEL - med korte puder bagtil. Billede skal ses inden køb, mail bronto@webspeed.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt fint... |
|
|
Men det fremgik, altså ikke udfra dit første indlæg, at han normalt spiser sine piller med velbehag... og jeg er altså ikke tankelæser! Min henvendelse gælder jo så bare ikke dig, hvilket kun glæder mig!  Mvh. Lone
Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme problem her... |
|
|
min hoppe er også meget kræsen... Hvis jeg køber noget foder til hende elsker hun det i starten. Men som tiden går, vil hun bare ikke ned med det. Så køber jeg noget nyt, og så starter det forfra... Så nu køber jeg flere forskellige slags foder blandinger som hun så kan skifte imellem. Det går super! Jeg har også prøvet at putte melasse i, det samme her, til at starte med elskede hun det, men senere kunne hun ikke lide det. Og de andre heste ville med glæde spise det for hende!
Løsdrift/sommergræs tilbydes (lige ned til vandet, i 5881)! Se min præsentation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine hopper |
|
|
sorterer også nogle gange deres vitaminer/mineraler fra i morgenfoderet, men så ryger det ned, når de kommer ind og skal have aftensmad. Den unge får også Glucosamin/MSM/magnesium - så jeg hælder lidt vand over foderet og rører rundt, ellers ligger pulveret tilbage i bunden af krybben 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandra. |
| Forfatter:  |
wettergren |
| Dato:  |
29-07-2009 17:02 |
|
Min hest sorterede dem også fra, for noget tid siden. Så undlod jeg at give den vitaminerne i ca. en måned og tilbød den kun en mineral slikkesten. Men nu den er i træning, vil den så gerne spise dem igen. Så min teori er så: Den har ikke brug for dem pt. Hold en pause.
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Kan man godt bare holde pause med dem så ? :s Mangler hesten så ikke vitaminerne eller hvordan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja,...hehe |
| Forfatter:  |
wettergren |
| Dato:  |
29-07-2009 17:50 |
|
Det er jo blot min teori.Og det er der sikkert mange der vil være uenig i. Men heste har jo faktisk en god ide om hvad de mangler. Vil han ikke spise dem, prøv da bare til at starte med, at springe et par dage over,...det er jeg sikker på at han godt kan klare 
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ved godt der stod at du ikke havde mulighed for at købe andet foder, men prøv alligevel om du ikke kan få fat i enten Blue Hors Feed Complex som er flydende vitamin og mineraler, bruger det selv til svigermors shetlænder der er verdensmester i frasortering af Travo, han er den eneste som ikke gider æde dem og selvom jeg lader dem ligge i krybben, ikke om de ryger ned senere, der ligger bare flere og flere og det er fuldstændig ligemeget om det bliver blandet med müsli og lucerne. En anden ting mine ponyer på døgnfold elsker er de nye kiks fra TM, mener de hedder TM minivit, de elsker dem og de er blevet meget nemme at fange på folden efter jeg bruger dem, de tror de får af dem hele tiden, så de kan varmt anbefales.
Til salg for avler: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano 5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro 4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro
Stævneskab købes Send besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Jeg prøver igen.... har du prøvet at opbløde din grønsalvimin, og derefter "røre" det i hans foder???
Sælges, se præs - Wintec pro dressur m. cair - Wintec 500 dressur m. cair
Er livet ikke skønt, at leve for at være til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville ikke undlade dem |
|
|
Hestene har brug for deres vitaminer/mineraler - derfor giver vi det hver dag, så jeg ville aldrig springe over en måned!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Wettergren |
|
|
...er mit indtryk også at hestene selv ved hvornår de har behov. Vi giver vores mineral i en balje på folden, og i perioder skal der fyldes op hver dag og i andre perioder rører de det ikke.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiler |
|
|
Max får vitamin bolcher fra St. Hippolyt og de glider fint ned, men hans hvidløg, glucosamin og ølgær gider han ikke spise uden noget. Jeg blander det derfor i en håndfuld roepiller (SpeedyBeet, da der næsten ikke er sukker i det) og så kan han ikke sortere det fra. Måske det var en mulighed.
Vh Maria If you always do what you always did
you will always get what you always got
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saftfoder eller |
|
|
Har du ikke mulighed for at den den ene håndfuld måusli fra morgenfoderet og gemme den til vit/mineralerne skal gives... eller hvorfor ikke blot give hesten vit/mineraler m.v. om morgenen... Alternativt kan du skære æbler i småstykker, putte "tilsætningerne" over æbelstykker - lade det stå et stykke tid, så "tilsætningerne" bliver lidt opblødt - og så servere herlighederne... gulerødder afgiver også lidt saft og kan derfor også bruges... Har selv erfaret at vores shetlænder f.eks. ikke gider æde sit foder, hvis der både er hvidløgsgranulat og vit/mineraler i foderet. Derfor får hun vit/mineraler om morgenen og hvidløg til aften...
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Trakehner = Tragedie; Taipan DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Karoline er en shetlænder, og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
Roepiller spisre han ikke - dette er ikke en mulighed. Jeg giver ikke Cashew musli foder pt da han blivet for fed. Det eneste han får er græsset og dé vitaminer som jeg har prøvet at blande op med en smule lucerne for at give lidt. Men han sorterr det bare Jeg giver ham det ikke om morgen, fordi jeg altså skal på arbejde om morgen og ikke kan nå ud til ham før efter arbejde eftermiddag/aften. Men om jeg giver ham om morgen eller aften er ved irrelevant. Jeg har ikke prøvet at opløse det, tvivler meget på det hjælper desværre. Han er slet ikke til "vådmad". Han rører det ikke.
Som skrevet er det intet problem at få salviminen i ham hvis han os får hans musli, men igen - vil jeg helst undgå at fodrer med musli pt da der nok foder i græsset til ham og han bliver for tyk/er for tyk allerede. Jeg har købt noget æblejuice så det får han en sjat over imorgen, så æder han det helt sikkert  Tak for jeres svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TM minivit |
|
|
Synes helt klart du skal købe en spand TM minivit. Mon ikke de kan købes via nettet hvis de ikke forhandles hvor du ellers køber foder... Mener de hedder minivit, det er i hvert fald et hestebolsje som de skal ha x antal af alt efter størrelse og arbejde. Har jeg dem i hånden, har jeg 6 heste rendende i r.... ude på folden.
Til salg for avler: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano 5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro 4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro
Stævneskab købes Send besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|