Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er han mon strubepiber?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 20:26

Hej.

Pingu på 5 kan finde på at trække vejret meget tungt, det lyder nærmest som om der er noget forsnævret i hans svælg. Han har gjort det i de 2 år jeg har passet ham, det lyder ret voldsomt, men han har aldrig været generet af det.

Han kan også "gispe" lidt under træning, men har langt det meste af tiden normal vejrtrækning og synes aldrig generet af det.

Det skal siges at han er shetlænder og aldrig er trænet rigtig hårdt.

- Heidi

0
0
Svar på denne tråd

allergi
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 21:23

Charlie er begyndt på det samme - dog kun i galop hvor han laver en slags pivelyd som forsvinder så snart han kommer ned i trav eller skridt. Forinden har han et par somre været lidt stakåndet og træt især i juli, men ingen tegn på allergi i prøver, en smule rødme i hals eller ved bronkier. Ingen tegn på slapt ganesejl. Et enkelt tørt host i ny eller næ, men jeg hører det måske 2x om ugen max.

Så indtil videre lyder diagnosen på kronisk bronkitis, men jeg gætter på han er overfølsom uden at være direkte allergisk. Han kan puste voldsomt men kommer egentlig hurtigt til sig selv igen under pauser, hvor heste med fx. engbrystighed og voldsom allergi vistnok stadig puster voldsomt med bugen efter 15-20 minutter.

Er det ens hele året?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider