Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

At stø med spåner
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 13:10

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. spåner..

Hvor kommer i af med jeres spånemøg? Det vil landmanden vel ikke ha på marken?

Hvor mange baller bruger i i mdr?

På forhånd tak :)

MVH Kristina

Mor til Mikkel-trolden 011008

Lækker 6 års fuldblodshoppe kåret i DV sælges 26.000 kr

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 13:19

Vores nye udlejer er landmand og har ingen problemer med at køre ud med spåner. Han havde sagt at mht møddingen var der ingen problemer, men det gjaldt i første omgang kun halm, så var lidt ængstelig ved tanken om ikke at kunne af med det hvis der var spåner i også, men det viste sig at det havde han det fint med.

Hvor mange baller der skal bruges om mdr til en hest vil jeg ikke gøre mig klog på, men jeg mener at kunne huske at da jeg havde min hest stående hjemme for lidt over et år siden, så brugte jeg mellem 2 og 3 baller på en mdr.

Det kommer vel også an på hvor stor boksen er og hvor meget man vil smide ind.

Her blev der også strøet med lidt halm, hvilket gav et behageligt bundlag for hende.

Hilsen

Betina

Mor til 2 vidunderlige piger :0)

Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule,

og

generelt helt crazy med dyr!

www.123hjemmeside.dk/77790208

&

www.123hjemmeside.dk/stald-bigfoot

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 15:47

Min erfaring omkring spåner er, at det er meget vigtigt at der kommer nok spåner ind til at starte med. Man skal ikke spare når det handler om opstart.

Han man først en god bund, så skal der nok ca. 1-1½ pakke spåner ind om ugen, alt afhængig af hvor mange kilo en pakke indeholder og hvor renlig din hest er.

Det er også vigtigt at der bliver fjernet klatter i boksen hver dag for at den skal holde sig så godt.

Held og lykke med det - jeg har været glad for spånerne.

Vh Maria

If you always do what you always did

you will always get what you always got

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 18:11

Der hvor jeg har min hest stående der køre vi bare vores brugte spåner ud på møddingen sammen med halmen. Det siger landmanden som henter det ikke noget til.

Hvad ang. brug af spåner vil jeg ligesom Mariha sige det gælder om at komme godt med spåner ind fra starten af (jeg bruger træmel i bunden, det suger rigtig godt)og så bruger jeg 1½ balle spåne i ugen, men det kommer nok ang på hvor stor boks er og hvor meget din hest grisser

Sabine

&

Overmoselund´s La-Bella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider