Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævet sene
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 12:19

Hej alle kloge HN'er ;)

Er der nogen der ved, om man kan gøre noget for at hjælpe en hest med hævet sene?

Hesten er selvfølgelig passet med smed. Skaden skulle angiveligt komme fra alt for hård træning i hestens unge dage.

Hvis det har nogen betydning er det en hoppe på 10 år, hun bliver brugt til avl og tur pga denne hævet sene, vi kunne godt tænke os, at hun kunne holde til noget let dressur på lb niveau.

Kender i nogle produkter, som bare I bare føler hjælper?

Inger!!

0
0
Svar på denne tråd

Hævet sene
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 15:32

Hej Inger

Har I fået hende scannet? Jeg opdagede en dag sådan en hævet sene på min hoppe, og fik det ultralydsscannet. Det viste sig at det var en blødning i seneskeden, og hun skulle have pause. Hun var ikke halt, men skulle alligevel skridte en måneds tid.

Hvordan mærkes det - blødt eller hårdt?

Min hoppe har stadig en hævelse. Dyrlægen mener det er arvæv hun har fået efter blødningen, og næste fredag skal hun gå 45 km - så hun er i topform trods hævelsen :-)

Men hvis ikke I har fået dyrlægen til at kigge på det, synes jeg I skal gøre det, for evt at få hende scannet, hvis han mener det er nødvendigt.

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

Scanne
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 15:51

Vores den ene gik også med hævet sene et par uger, vi troede han havde fået et spark (der var et lille sår), men vi fik ham i lørdags scannet.

Han har fået en gaffelbåndsskade.

Så mit råd er og scanne den.

Ellers Back on Track, har jeg hørt skulle være godt, jeg bruger dem nu til vores drenge.

1 hest med øjenskade, 1 hest med gaffelbåndsskade og 1 der er for lille.

Hvornår mon vi kommer ud og ride igen?

Lækker plethest: Ima Cutter Kid - APHA

Dusty

P's Piquant

Purple Petite Rose (Rip 11.06.2009)

0
0
Svar på denne tråd

Back On Track
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 15:52

Tak Dusty! Det var dét jeg glemte at skrive :)

- brug endelig Back On Track ja!

- sagde Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

hævet sene..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 16:04

Nej vi har endnu ikke fået hende scannet. jeg hentede hende for en uge siden, men det er helt klart noget vi vil prøve.

Som sagt forventer jeg ikke mirakler, men hvis der er noget at gøre, gør jeg det gerne ;)

Tusind tak for jeres svar ;)

Inger!!

0
0
Svar på denne tråd

Hævet sene
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 17:14

Hvis hesten har en kronisk hævet sene, så skal I ikke gøre Jer forhåbninger om, at hesten kan bruges til andet end avl og lette skovture.

Jeg aflivede selv en 8 års vallak for 2 år siden netop af denne årsag. Hver gang han havde overstået genoptræningen og jeg begyndte at ride på en dressurbane, så blev han halt.

Der er ingen mirakelmidler for kroniske seneskader - det er kun fred og ro, der hjælper. Jeg har været hele møllen igennem.....

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Hævet sene
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 17:16

Der er vel også en grund til, at hesten kun har været brugt til let ridning hos tidligere ejer???

Og det er lige præcis derfor jeg valgte at aflive min gamle hest, da jeg ikke var sikker på at en evt. ny ejer ville kunne lade være med at bruge ham til dressur!

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 20:52

Tusind tak for svar..

Det er lidt mærkeligt, for tdligere ejer brugte hende faktisk til dressur og spring, men så da det blev for slemt og hun blev halt stoppede hun med at ride et par dage til hævelsen faldt.

Men vi har helt sikkert tænkt os at scanne hende, hvis der er noget for at gøre det bedre for hende, gør vi det hellere end gerne ;)

Inger!!

0
0
Svar på denne tråd

Hævet sene
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 10:01

Det behøver ikke være så slemt som Lisbeth siger... Min hoppe havde som sagt hævet sene på det ene forben, men var aldrig halt af det.

Du må endelig skrive hvad resultatet af scanningen bliver, Inger :)

- sagde Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

hævede sener er jo....
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 21:36

som sådan ikke noget du ka gøre ved hvis hesten har en permanent seneskade, hvilket min har i begge forben...

de dage hvor min hests sener er hævede får han kølegel på og så rider jeg altid med bandager...

jeg rider så mod mit princip hverken dressur eller spring med rider 10-15km flere gange om ugen

3 dejlige shetterhingste til salg.

Alle er hvid/brun brogede.

Pinochio - 10år - 1000kr

Bambi - 1år - 2000kr

Pluto - 1år - 2000kr

Kontakt Jeanne Jensen: 20885992

0
0
Svar på denne tråd

Hævet sene
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 00:59

Hej min hoppe fik kile i forskoen et halvt år for at aflaste og blev sat gradvist ned igen ved at gøre kilen mindre i tykkelsen.

vrinsk kiwiland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider