Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frøgræs
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 21:10

Hej!

Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. frøgræs, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har to heste, hvoraf den ældste (16 år) bliver tyk her om sommeren. Jeg kunne derfor godt tænke mig at give hende frøgræs (hvis jeg ellers kan finde noget. Det er åbenbart ikke noget, der bliver solgt meget af her i Kolding-området), så hun kan undgå for meget græs. Hvor mange kg. skal hun have dagligt? Hun får pt. 300 gram Hesta Mix Müsli og roepiller. Hun bliver redet næsten dagligt på små ture.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Bbriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

Frøgræs købes i nærheden af Kolding. Send gerne en besked herinde, hvis du har noget

0
0
Svar på denne tråd

Lad være
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 22:06

Lad være med at fodre med frøgræs. Der er alt alt for stor chance for at hesten udvikler allergi! Husk det bliver skårlagt inden det høstes derfor når det oftes at få vand og dermed udvikles der svampespore. Så medmindre du med sikkerhed ved at det ikke har fået vand (hvad jeg ikke turde satse på) ville jeg ikke fodre med det!! Heller ikke selvom det er wrappet! Så hellere give lidt mindre GODT hø eller wrap. Det har hesten i det lange løb bedre af.

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den får græs
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 22:10

så giv den bare adgang til noget halm, så den kan få dækket sit behov for træstof.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

hej,,,,
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 22:13

du kan ved sønderskov mølle købe noget lign frøgræs, kan ikke huske om det hedder pony hø eller lign.

men prøv og ring derud, de kan også leve, det kan vist fåes i mikro baller.

Med venlig Hilsen
Mette og Chanel

http://www.rh-entreprenoer.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 09:14

Tak for jeres svar.

Jeg har selvfølgelig kun tænkt mig at bruge frøgræs af super kvalitet... Men, det lader ikke til, at der er nogen i mit område, der forhandler det.

Jeg giver også halm blandet med hø, så de får ca. halv af hver.

Jeg prøver lige at tjekke Sønderskov Mølle.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Bbriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

Frøgræs købes i nærheden af Kolding. Send gerne en besked herinde, hvis du har noget

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider