Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

lille praleindlæg - sød hest
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 18:01

Gang på gang bliver jeg positivt overrasket over min dejlige vallak.

Så overrasket, at jeg er nødt til at prale lidt af ham :)

Jeg har af forskellige årsager ladet min vallak gå som mere eller mindre som fold-bums. Han har ikke været skadet - men en af grundene er tidsmangel og prioritering.

Han er 9 år og frieser - kastreret som 5-årig. Han har helt sin egen vilje og er kongen af folden, men er en rigtig nusseprins i stalden.

Idag fik jeg lyst/tid til at ride en lille tur på ham og han har bestemt ikke glemt, hvordan man opfører sig, når man skal lave noget.

Rent konditionsmæssigt kan I nok godt regne ud er i den lave ende af skalaen... *smiler*

Han går lige op i traileren uden at tøve og står pænt hele vejen ud til ridehuset.

Han nyder som sædvanlig sin strigletur og følger nysgerrigt med, da jeg finder sadlen frem.

Han står BOMSTILLE ved opstigning - ikke et skridt!! Herefter skridter vi roligt og afslappet frem. Ørerne vender frem og vipper lidt tilbage engang i mellem for at lytte til min stemme!

Han er blød i mund og nakke og suger på biddet med det samme.

Efter opvarmningen traver vi stille og roligt frem. Han reagerer fint på hjælperne og det lader til, at han nyder arbejdet lige så meget som mig!

Sød ikke?!

Dørene i ridehallen står åben og der kommer en frisk brise ind, som får en plastikpose til at blafre. Han ser den, men jeg kan overhovedet ikke mærke en reaktion fra ham. Han fortsætter bare forbi uden overhovedet at spænde en ekstra muskel. Han er total cool!

Jeg er lidt stolt af ham! Han er utrolig god i sit hoved!

Nu skal vi vist til at have en fast aftale - ham og mig!!

Tak fordi du nåede så langt! Jeg ville egentlig ikke noget særligt med indlægget ud over at prale lidt.

Har DU en god historie, så er du velkommen til at lægge den her sammen med min :)

mange hilsner
Rikke

I mit hjem, er jeg dronning :)

Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:

0
0
Svar på denne tråd

Lad os Prale...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 21:07

Super dejligt med sådan en super cool hest, det er bare skønt!

Nu vil jeg så også prale lidt med min 2 års vallak. Han er også bare så skøn og så nem. Han kan stå alene bundet i stalden, han kan longeres, have sadel og hovedtøj på, røres overalt, går direkte i hestetrailer, kan gå alene på trækketur, er ikke bange for noget! Glæder mig så meget til næste år når jeg skal på ryggen af ham. Han har lige fra helt lille været utrolig nem og folk der ser ham, tror ikke på han kun er 2 år. Er så spændt på om han er ligeså cool at komme på ryggen af...

Knus Janni, Bimba og Minimax.

Behandl altid din hest ordentlig - du ved aldrig om den en dag gør gengæld!

Max vil altid have en plads i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

mere frieser pral
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 07:50

så vil jeg da også prale lidt med min Frieser bandit på 2 år jeg har kun haft ham i 3½ måned og det har været med diverse udfordringer. Især har han været meget dominerende overfor mennesker og havde en tendens til at vade ind over folk + at han ikke har været specielt lyttende til irettesættelser og generel opdragelse - lige pludselig i sidste uge er hierarkiet kommet på plads, og jeg har simpelthen fået den sødeste "lille" unghest, der bare gør hvad mor siger. Ikke noget med at vade ind over folk mere, og han lytter og er opmærksom og kan alle de kommandoer vi har arbejdet på. Desuden går han nu ikke foran mig mere, men nede bagved og hygger sig....hvor er det dejligt at have hest

Stephanie

"Mor" til Zuma - Frieser baby på 2 år

0
0
Svar på denne tråd

Det er så dejligt....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 09:38

Når man får de her skønne skønne oplevelser med sine heste

Jeg har fornøjelsen af for tiden, at glædes over begge mine heste.

Jeg har en 14 årig vallak og en 2½ års hingst, og dem kan jeg læsse selv i trailer, kører ud til skoven, læsse af, ride afsted på vallaken med hingsten som håndhest, tilbage til traileren, læsse dem selv igen - og når jeg kommer hjem, så står begge heste og hviler i traileren

Så er det dejligt at være hesteejer.

MVH Charlotte

Hingsteplag/-vallak 1-2 år ønskes. Billig. Forventet stg min. 164. All round type. Godt hjem med megen foldtid og foldvenner tilbudes.

0
0
Svar på denne tråd

os' mig os' mig
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 23:12

jeg vil også prale;

min 1 års hingst står stille og sover på marken (selvom vennerne går...), når jeg finder striglerne frem og nusser ham.

Og her til aften har jeg selv kunnet file hans hove, mens min mand bare stod og holdte ham i løs snor. Største problem var at han faldt i søvn, så jeg kom til at bære ham :)

Brug fornuften - og udnyt de muligheder, som du har

Gør det rigtigt første gang!

0
0
Svar på denne tråd

os mig!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 08:04

Ja så vil jeg også prale.

Dusty er 3 år og jeg har haft ham siden september og han er bare super. Han kan efterlades alene hvor som helst uden problemer, går med mig hvorsomhelst uden at spænde overhovedet.

Han står stille på staldgangen uden at være bundet og finder sig i alt jeg finder på. Han elsker andre heste, han er lige så sød ved dem på folden som os andre uden for folden.

Jeg er startet med at gøre ham ryttervant, alene og på folden, da ridebanen ikke er færdig. Det er ikke noget problem, han huskede de signaler der blev lagt ind fra jorden og reagerede for dem, når han ikke ved hvad han skal stopper han op og venter på et tegn fra mig.

Den anden dag var der en mand på et stillads, der kørte op og ned og bippede ved siden af folden mens vi trænede, Dusty vippede ikke et øre.

Han er bare skøn

Opstaldning i Køge

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=14158...y=desc&e=0

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab

Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider