|
|
| Størrelse på menneske og hest. |
|
|
hej. jeg er på udkig efter en hest. den er ca 164 cm og jeg er 1.65, er det en tilpas højde mellem mig og hesten? eller skal man ned i en pony? 
hilsen Kathrine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kemi.. |
|
|
Det vigtigste er ,at hest og rytter fungerer godt sammen. Kan man ride hesten uden problemer, gør det ikke spor at dig og hesten er næsten lige høje. Jeg har en hest på 175 cm, jeg selv er 167 cm. Jeg "skiftede" min tidligere hest på 160 ud med ham på 175 cm, fordi jeg føler mig mere tryg på den store. Jeg havde ellers sværget, at jeg absolut ikke skulle have sådan en stor hest, men hesten stod tæt på min bopæl, og kemien var der med det samme. Så må jeg jo bare have en skammel med mig . Så kig efter hest, hvor kemien er der. Det er langt vigtigere end en bestemt højde, farve o.l. Vh Louise
Dressurtanten. Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg har også en ordentlig brumbasse holstener på 172 i stg og 750 kilo og jeg er selv kun 166 men han er rimelig medgørlig og fremadgående på banen, så jeg ser det ikke som et problem. så kan man tænke over det æstetiske i hvordan det ser ud når man sidder på den, det er jo ikke altid det ser godt ud med en stor lang pige på en lille hest eller omvendt.
HJÆLP MIG....BOLIG MED PLADS TIL 2-3 HESTE SØGES TIL LEJE INDEN 1/1-10. DER SKAL VÆRE RIDEBANE OG RIDEHUS OG FOLDE. HUS TIL 2 VOKSNE, 2 BØRN OG EN LILLE VOVSE. OMRÅDE: ROSKILDE-RINGSTED-KØGE-NÆSTVED ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| (: (: (: (: (: |
|
|
nej præcis, jeg føler bare selv jeg vil til flere udfordringer og er også selv klar på det skal være en hest. den hest jeg har udkig på er 164 i stg og 600 kg. så jeg syntes heller ikke det er for højt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Klaus Hempfling mener ifølge sin bog Danser med heste, at en pony/hest på 145 passer til en gennemsnitsvoksen af almindelig bygning. Mange arabere ligger jo i den størrelse, men bliver stadigvæk betragtet som voksenheste. Jeg er sådan set enig, sålænge det ikke er en meget tung og meget lang rytter på en smal pony. Det er rigtig sjovt at høre, at der er ryttere der føler sig mest trygge på de store heste. Så længe man ikke er for lille til at nå under sadlen  Selv er jeg til små stærke heste, men det er godt OG DEJLIGT at vi er forskellige... Knus C og P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjahh... |
| Forfatter:  |
Marie *Ozzy* |
| Dato:  |
14-07-2009 21:42 |
|
Jeg er mest til de store heste -ligesom de fleste andre konkurrence ryttere. Min måler pt 167 men jeg drømmer om han kommer op på 170 cm -Han er 4 år. Jeg selv er ca 165-167 cm og normal af bygning (ja, der er kommet en del ekstra på efter ulykken men dem satser jeg kraftigt på at smide i løbet af et par dage ) Til gengæld er jeg heller ikke så meget til de lidt tungere typer, så jeg synes egentligt det ser ganske pænt ud med mig på ryggen af en stoe hest. Men kors, der er langt op 
Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere! Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestestørrelse.. |
Laban1 |
14-07-2009 23:16 |
|
Jeg har en dejlig Oldenborg på 1,78 jeg er selv 1,62  Han er meget letgående så jeg føler ikke han er voldsom.
Sagde hende der bruger en reg. smed der er med i R&H tør ikke andet.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse |
|
|
Jeg er selv 1.64 og hesten er ca. 1.57 nu, vokser lidt mere, så ender nok på ca. 1,60 og det passer perfekt til mig. Har haft en engang på 1,73 og den var bare for stor til mine korte ben, der dårligt nåede ned under sadelklappen (hesten var en Holstener til den brede side) Men det er jo smag og behag hvad man føler sig bedst tilpas på. Jeg er vild med små stærke og hurtige heste og de kan sagtens klare sig mod de store i spring og tærren. Ved dog ikke på dressurbanerne, har jeg ingen erfaringer med. En hest på 1,64 er jo heller ikke en lille hest og burde umiddelbart være fin til din højde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har 2 heste |
|
|
Jeg er 181 cm. høj og har en hoppe på 158 cm. - hun er købt som føl, hun blev ikke så stor som forventet. Hun har dog lidt fylde, som gør mine lange ben godt:  Den anden er 4 år og målt til 170 cm. sidste år til kåring: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højde og drøjde |
|
|
min er målt til 161cm - men det er vidst lidt optimistisk.... jeg er selv 171cm....  (LLphoto) det afhænger jo også af bredden af hesten - om det er en planke eller en tønde . Jeg foretrækker en lidt kortere hest med god fylde istedet for en lang, smal og høj hest.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vigtigt |
|
|
Er det nu vigtigt, min er 169 oldenborg/fuldblod, jeg 155 cm og 47 kg. ja jeg ligner en flue på en elefant, men hvad så, hesten er nok ligeglad og har vænnet sig til at signaler med ben er midt på maven. Og sært nok rider jeg ikke ponyer bedre, det ser nok mere harmonisk ud, når vi holder stille, men ellers rider jeg stadig som en sæk kartofler, uanset størrelse på hesten.
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er sårn set ligeglad med hvor høj eller lav hesten er bar man godt tilpas der oppe. Har selv en oldenborg på 1.80. Er selv 1.75 og til den buttede siden 
Hilsen Stephanie & Gucci Oldenborg er bar en dejlig hest:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højden |
Muttemor |
16-07-2009 09:23 |
|
Jeg er 167-168, og mine 2 heste er mellem 163 og 165. Det passer helt fint, også vægtmæssigt - ligger på omkring 60-63 kg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
hesten - 162 i følge dyrlægen. Nogle mener hun max kan være 160  Jeg er 165, og vi får altid at vide, vi passer fint sammen. Synes dog ind imellem mine ben er for lange, trods hendes store, runde mave. Men med sporer kan jeg lige nå hende, hehe. Ej så slemt er det nu heller ikke. Lone
4 nyfødte killinger, klar til fravænning om 12 uger. Syd djurs.
Hilsen den nye lokale blå avis; Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalvis... |
|
|
Kunne jeg godt have tænkt mig et par cm. eller 10 mere i højden.  Men i hestesporten har jeg valgt, at se det som en fordel, at jeg "kun" måler 158 cm. Så kan jeg nemlig også (stadigvæk) ride ponyer! Jeg har redet på heste, der måler op til 175 cm. - her skulle jeg dog spænde bøjlerne ned hver gang jeg skulle op.  Kathrine: Jeg syntes da bare, at du skulle få købt den hest, hvis det er den du føler for! Med venlig hestehilsen Lone.
Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1,78/1,70 |
|
|
Hej Ja, jeg syntes jo også det er dejligt med de store og min er 1,78 og jeg selv 1,70. Dog rider jeg også en på 1,50 og det er også fint, kommer an på om man svinger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar svar |
|
|
mange tak for de gode svar.
Søger nu hest. Vær altid god ved din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for store |
|
|
Jeg her en 170 høj og har i lang tid redet på store hest 160-175 cm og syntes at sådan skulle det være ellers var de for små. Her i foråret løb jeg sur i det med min unghest og ville af med den, men det er jo ikke til at sælge noget i øjeblikket, så det endte med at jeg byttede den for en haflinger på 148 cm. Nu er det hele omvendt. Jeg er bare så glad for at ride på det "lille" kræ og jeg syntes alt over 160 cm er for stort. Den er dejlig nem at side på og jeg har ikke ondt i ryggen, det kan jeg godt få på min russerhoppe på 164, det er ligesom at side i en trampolin når hun traver, men hun virker selvfølgelig også meget stor når hun er koldblods.
Lad hestens natur være din ledestjerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|